|
Auteur |
Bericht |
Rubenh
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: za 17 jul 2010 15:15 Onderwerp: Ballotagecommissie en geluidsoverlast. |
|
|
Een goedemiddag,
Ik ben student (geen rechten) en heb een aantal vragen betreft de als onderwerpen aangegeven aspecten. Mijn ouders hebben, bij wijze van investering, en appartement gekocht alwaar mijn zus en ik gedurende de rest van onze studiejaren kunnen wonen. Het contract is inmiddels ondertekend, maar 2 dagen na dit ondertekenen kwam naar voren dat er een ballotagecommissie moet instemmen met onze betrekking van het appartement. Nu heb ik begrepen dat er in die ballotagecommissie een aantal buurtbewoners zitten die onze komst kunnen verhinderen. Onder deze buurtbewoners is een advocate die onze toekomstige onderbuurvrouw zal worden. Deze heeft aangegeven geen studenten boven haar te willen en zal naar waarschijnlijkheid tegen stemmen in de bijeenkomst aankomende maandag.
Betreft deze ballotagecommissie heb ik enkele vragen:
-Op welke gronden kan de ballotagecommissie besluiten om een streep te zetten door het koopcontract? Is de studenten status een criterium waarop zij dit kunnen doen?
-Stel: mevrouw stemt tegen. Gaat het om een meerderheid of is 1 tegenstem al voldoende voor een negatief besluit?
-Mogen wij contact opnemen met de buurtgenoten om uitleg te geven over onze komst en eventuele zorgen weg te nemen? Ik vernam dat beïnvloeding van een ballotagecommissie verboden is, maar vraag me wel af hoe de commissie een besluit kan nemen zonder met de aankomende bewoners gesproken te hebben.
Nu betreft geluidsoverlast waarbij we er even vanuit gaan dat de we het pand kunnen betrekken.
Problemen met geluidsoverlast zijn te verwachten gezien de onderbuurvrouw (de advocate) heeft aangegeven veel te horen. Voetstappen, de douche en zelfs gesprekken schijnt ze te horen. Bij eerdere bewoners heeft ze ook al problemen gehad met geluidsoverlast.
Over geluidsoverlast de volgende vragen: