|
Klokkenluiden heeft geen zin, tenzij je je leven wil ruineren |
eens |
|
100% |
[ 4 ] |
oneens |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 4 |
|
Auteur |
Bericht |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 30 jul 2010 18:18 Onderwerp: |
|
|
Kan me er absoluut niet druk om maken en dat zeg ik vooral om jouw bloeddruk nog verder omhoog te jagen. Goed weekend! _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 30 jul 2010 20:50 Onderwerp: |
|
|
Zullen we proberen elkaar niet onnodig op de kast te jagen?
On topic: Verwijzen naar het opportuniteitsbeginsel gaat mij iets te snel. Als ik me niet vergis kan de minister van Justitie het OM immers weldegelijk concrete aanwijzingen (lees: opdrachten) tot vervolging verstrekken. Dat doet hij weliswaar meestal niet, maar het OM is dus wel in potentie politiek aangestuurd.
En hoe opportuun het in dit geval is? Ik ken de concrete feiten niet, maar wat ik het OM op TV hoorde zeggen was dat hijzelf zich ook veel meer dan nodig was om leuk mee te doen schuldig had gemaakt aan strafbare feiten. Als dat zo is moeten ze hem wat mij betreft juist wel aanpakken. Anders wordt hij ontastbaar terwijl hijzelf nogal hypocriet bezig is.
Als hij aan de andere kant alleen maar leuk genoeg heeft meegedaan om zijn baan te houden ligt het niet meteen voor de hand hem te vervolgen. Let wel: alles wat hij heeft gedaan is nog steeds strafbaar. Je kunt hooguit beweren dat hij er niet echt schuld aan heeft omdat hij door de sfeer gedwongen werd, maar dat argument is gevaarlijk omdat iedereen dan naar elkaar kan wijzen en in de tussentijd lekker doorgaan met strafbare feiten plegen. Het argument zou dus moeten zijn dat het, juist omdat hij wel naar buiten getreden is en dat een publiek belang diende, maatschappelijk gezien onwenselijk is hem te vervolgen. Bijvoorbeeld omdat anders niemand meer klokkenluider zal zijn.
Zoiets... Maar ik weet de precieze feiten dus niet.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|