|
Auteur |
Bericht |
hbreukers
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 7:43 Onderwerp: Vraag over widerrufsrecht |
|
|
Ik als bedrijf heb een aantal veilingen op ebay.de geplaatst. Nu heb ik een brief van de advocaat van een concurrent ontvangen die mij aansprakelijk stelt omdat ik geen widerrufsrecht heb vermeld. Kan dit zomaar? En is het mogelijk om hier onderuit te komen, door te antwoorden dat ik de klanten deze ter beschikking stel nadat de veiling is gewonnen en dat ze dan alsnog mogen kiezen om het product wel of niet af te nemen? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 13:19 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me handig om dat in Duitsland uit te zoeken. Wellicht kun je met deze site wat? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
hbreukers
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 17:33 Onderwerp: re |
|
|
ok, bedankt voor de informatie. Als iemand nog andere tips en of oplossingen heeft, dan houdt ik mij aanbevolen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 20:26 Onderwerp: |
|
|
Waarvoor word je aansprakelijk gesteld? Welke schade? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hbreukers
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 21:00 Onderwerp: re |
|
|
ik zal de duitse regel even opnoemen waarop ze zich beroepen. {damit verstoßen Sie gegen Ihre informationspflichten gemaß art.245 § 2 i.V.m §1 Abs. 1 und 2 EGBGB sowie gegen die pflichten aus §312e Abs. 1 S. 1 BGB i.V.M. Art. 246 § 3 EGBGB}
Ik heb in de tussentijd veel informatie opgezocht. wellicht kan ik tegen de abmahnung onderuit komen, door te zeggen dat ik geen vooruitbetalingen accepteer. Zodat ik alvorens er werkelijk geld wordt betaald ik allereerst het widerrufsrecht beschikbaar stel en vraag of ze hier mee akkoord. Maar dit moet ik nog wel laten verifieren. Diegene die mij de abmahnung heeft gestuurd is een concurrent en met diegene zijn geen zaken gedaan.
Indien er meer informatie is gewenst, kan ik deze desgewenst per pm of email toezenden mits deze vertrouwelijk wordt behandeld. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 21:15 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Waarvoor word je aansprakelijk gesteld? Welke schade? |
Wat eisen ze? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 22:15 Onderwerp: |
|
|
Is dit niet zuiver civiel en moet er dan geen verbintenis bestaan/ontstaan om überhaupt te kunnen spreken over aansprakelijkheid? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
hbreukers
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 8:24 Onderwerp: re |
|
|
ze eisen dat ik de advocaatkosten moet betalen + een unterlassungserklarung. Dan kunnen ze je op elk punt even een rekening sturen. Er schijnt een ware industrie op abmahnungen te zijn ontstaan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 10:33 Onderwerp: |
|
|
Advocaatkosten waarvoor?
De advocaatkosten voor het sturen van een waarschuwing dat je bepaalde informatie niet hebt vermeld, zonder dat ze ooit iets van je gekocht hebben?
Wat is je adres? Dan stuur ik je ook een abmahnung met declaratie. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|