|
Auteur |
Bericht |
Robert_G
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 47
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 23:34 Onderwerp: problemen met Engels hotel |
|
|
probleem opgelost
Laatst aangepast door Robert_G op do 22 jul 2010 10:20, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 0:14 Onderwerp: Re: problemen met Engels hotel |
|
|
Robert_G schreef: | Waarom moet mijn vriendin voor 2 personen betalen als ik ruim op tijd annuleer? |
Omdat het een double room is...
Je kunt zo'n kamer niet voor jezelf alleen annuleren. Je annuleert minimaal de kamer. Je vriendin moet dan zelf een kamer boeken. Er is alleen een double room over. 1+1=2.
Quote: | Wie heeft een idee wat ik het beste kan doen? Ik ben nu zo boos dat ik niet echt helder meer kan nadenken... |
Ik snap niet hoe je hier boos over kunt zijn. Je vriendin kan kiezen tussen thuis blijven, een double room of een ander hotel. Vrij simpel. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Robert_G
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 47
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 0:45 Onderwerp: Re: problemen met Engels hotel |
|
|
bona fides schreef: |
Je kunt zo'n kamer niet voor jezelf alleen annuleren. Je annuleert minimaal de kamer. Je vriendin moet dan zelf een kamer boeken. Er is alleen een double room over. 1+1=2.
|
Waar baseer je dit op?
Je betaalt (vrijwel) altijd minder als je als 1 persoon gebruikmaakt van een double (of triple) room. Zeker met dit soort b&b-achtige hotels. Ik heb heel wat vergelijkbare hotels geboekt in het afgelopen decennium en dit is bij mij nooit anders geweest. Als je een 3-persoons kamer neemt betaal je misschien meer dan voor een single, maar zeker niet het volle tarief voor de andere 2 personen die er niet zijn en dus van geen enkele faciliteit gebruikmaken.
Dat is gewoon de praktijk en ik heb het nooit anders meegemaakt. Ik heb dit bovendien vaak zat op de dag zelf nog geregeld, dus een week van tevoren moet meer dan genoeg zijn. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 1:19 Onderwerp: Re: problemen met Engels hotel |
|
|
Robert_G schreef: | Waar baseer je dit op? |
Tja, je boekt een kamer. Je boekt niet een halve kamer voor jezelf om af te wachten wie er dan naast je in bed blijkt te liggen.
Quote: | Je betaalt (vrijwel) altijd minder als je als 1 persoon gebruikmaakt van een double (of triple) room. |
Vrijwel altijd. Hier blijkbaar niet. Of anders heb je kennelijk niet daadwerkelijk geannuleerd en moet je proberen alsnog te annuleren en opnieuw een double room boeken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 8:34 Onderwerp: Re: problemen met Engels hotel |
|
|
Robert_G schreef: | Je betaalt (vrijwel) altijd minder als je als 1 persoon gebruikmaakt van een double (of triple) room. |
Als persoon die elke week wel in een hotel zit: mijn ervaring is anders. Er zijn genoeg hotels die gewoon kamers verhuren, ongeacht het aantal personen dat daar in wil gaan slapen.
In Nederland lijkt er wat vaker gewerkt te worden met "tweepersoonskamer voor 1 persoon" maar zeker in het buitenland zie ik dat maar zelden. Ben je 1 persoon, dan boek je natuurlijk een 1persoonskamer, is de gedachte. Boek je een tweepersoonskamer, dan zal je wel met zijn tweeën zijn. De prijs kan dan eenvoudigweg per kamer worden vastgesteld. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 9:57 Onderwerp: Re: problemen met Engels hotel |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | Robert_G schreef: | Je betaalt (vrijwel) altijd minder als je als 1 persoon gebruikmaakt van een double (of triple) room. |
Als persoon die elke week wel in een hotel zit: mijn ervaring is anders. Er zijn genoeg hotels die gewoon kamers verhuren, ongeacht het aantal personen dat daar in wil gaan slapen. |
Ik weet ook niet beter dan dat je gewoon een vaste prijs betaalt voor een tweepersoonskamer. Of je daar nu alleen of met z'n tweeën in verblijft...
Maar zelfs al zou dat anders zijn... Iedere ondernemer is in principe vrij om zijn eigen prijsstelling te hanteren. Ook al zou deze hotelier de enige ter wereld zijn, dan nog heeft hij het recht om per kamer te factureren en niet per persoon.
In ieder geval gecondoleerd met het verlies van je vader! Wees verstandig en steek je energie in belangrijkere zaken dan deze kansloze missie. |
|
|
|
 |
|