Oene
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 jul 2010 20:41 Onderwerp: In gebreke stellen college B&W vs. AWB 7:10 lid 4 sub c |
|
|
Op mijn bezwaar bouwaanvraag heeft college B&W aangegeven nog 6 weken extra tijd nodig te hebben.
Echter, die periode is verleden week op 8 juli verstreken en nu kan ik het college B&W in gebreke stellen zoals sinds verleden jaar mogelijk is geworden middels de wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen.
Een collega van mij heeft met hetzelfde van doen en hij heeft reeds bericht gekregen van collge B&W dat ze zich beroepen op hetgeen in de AWB; art. 7:10 lid 4 sub c staat geschreven; IVM wettelijke naleving procedurevoorschriften.
Voor het bouwwerk is nl. een ontheffing middels art 3.23 Wro nodig van het bestemmingsplan.
MAAR volgens mij is dit een zuiver detournement de pouvoir !
De procedure vlgns 3.23 Wro KAN en HOEFT nl. pas opgestart te worden NADAT er een positieve beslissing op bezwaar is geweest !
Er is echter GEEN beslissing op bezwaar, anders had er immers ook geen in gebreke stellen richting college B&W hoeven te worden ondernomen !
Mag dit ?
Mag men gewoon de termijnen negeren en eigenhandig verlengen omdat er NA (positieve) beslissing op bezwaar een 3,23 procedure moet worden gevolgd.
Volgens mij gebruikt college dit een ' stap te vroeg' om de drempel hoog te leggen.
Wat kan men hier tegen in brengen ? Onmiddelijk beroep of wederom bezwaar richting college B&W ? |
|