|
Auteur |
Bericht |
hans96
Leeftijd: 71 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 jun 2010 18:14 Onderwerp: gestolen auto in beslag genomen |
|
|
Ik ben sinds vorig jaar augustus in bezit van een nieuwe (occasion) auto. Gekocht bij een bedrijf. Afgelopen week heeft de politie de auto in beslag genomen voor nader onderzoek. Vandaag heb ik te horen gekregen dat de auto gestolen is. Verdere informatie ontbreekt momenteel. Ik heb vijdrag een afspraak op het bureau.
Ik vraag me af hoe nu verder te handelen:
Heb ik een advocaat nodig; zo ja, heeft iemand ervaring hiermee?
Kan ik in afwachting van formele beslissing actie ondernemen naar justitie en/of naar partij die de auto aan mij heeft verkocht?
Kan de politie iets voor mij betekenen?
..
Met dank voor jullie reacties. |
|
|
|
 |
Matthijs
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 58
|
Geplaatst: do 01 jul 2010 14:18 Onderwerp: |
|
|
Ik ga ervan uit dat je niet wist dat de auto gestolen was toen je hem kocht. Als je had moeten vermoeden dat hij gestolen was bij het kopen (enorm lage prijs, schroevendraaier nog in het contactslot, kentekenbewijs op naam van iemand anders dan de garage) zou je je schuldig kunnen hebben gemaakt aan schuldheling (417bis Sr). Als de koop is verlopen als bij iedere andere (legaal verkregen) occasion zal dat niet voor de hand liggen.
Ik zou sowieso contact opnemen met de verkoper om je geld terug te vragen: hij heeft je immers een gestolen auto verkocht en is zijn verbintenis daardoor niet nagekomen. Als je een auto koopt via officiële wegen mag je ervan uitgaan dat deze niet gestolen is. |
|
|
|
 |
|