Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 18 jul 2025 11:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schadevergoeding na ontbinding koopovk
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kip

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 17:22    Onderwerp: Schadevergoeding na ontbinding koopovk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik zal hieronder zo beknopt mogelijk de situatie schetsen en daarna mijn vraag deponeren.

Ik ben klant en heb ontbinding koop ingeroepen wegens wanprestatie verkoper. Dit is geschied nadat ik verkopende partij in gebreke had gesteld en ze de laatste keer de mogelijkheid had geboden de overeenkomst correct na te leven.

Verkoper (een bedrijf) heeft overeenkomst niet nageleefd. Hierna heb ik ontbinding koop ingeroepen wegens wanprestatie. Per brief heeft verkoper aangegeven in te gaan op de ontbinding en de spullen op te komen halen. Ik ben een amateur sherlock holms en haal mijn info via google, hieruit heb ik begrepen dat verkoper eveneens schadeplichtig is omdat;

''Art. 7:24 lid 1 BW stelt dat wanneer een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, de koper jegens de verkoper recht heeft op schadevergoeding overeenkomstig de Afdelingen 9 en 10 van Titel 1 van Boek 6. ''

Nu heb ik een aantal dagen vrij moeten nemen omdat verkoper mij spullen leverde. Ook heb ik een aantal dagen vrij genomen voor joker, verkoper kwam niet opdagen.

Mijn vraag;
waar kan ik schadevergoeding voor eisen en hoe gaat iets dergelijks in zijn werk. Waar kan ik er informatie over terug vinden.

Mijn dank alvast!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kapsalon

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 27 jun 2010 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

succes!!
cindy11111975

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor dienst was het? Bij internet/mobiele telefonie dienst kun je je klacht/claim voorleggen aan de geschillencommissie. (geschillencommissie.nl). Bij bovenstaande dienst zou dat dan de geschillencommissie electronische abonnementsdiensten.
Kosten verschillen per "gebied" v.h. recht van de consument, maar nooit meer als 125/150eu uit mn hoofd. Voor geschil bij de commissie electronische abonnementsdiensten en volgens mij ook geschillencommissie telecommunicatie kost aanvragen 50eu.Er zit een "maartje" aan...Je provider/aanbieder moet zijn aangesloten bij hen. Maar daarover genoeg op de site van de geschillencommissie.nl Ook misschien handige info voor je te vinden op consuwijzer.nl of wil je dieper graven, kom je uit op europese wetgeving telecommunicatie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecom-en-consument
of bescherming van consument http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecom-en-consument/beschermen-van-consumenten
BartjeD

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit zijn de relevante artikelen; in bold wat handig voor je kan zijn.

Quote:
Artikel 95 De schade die op grond van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding moet worden vergoed, bestaat in vermogensschade en ander nadeel, dit laatste voor zover de wet op vergoeding hiervan recht geeft.

Quote:
Artikel 96 1. Vermogensschade omvat zowel geleden verlies als gederfde winst. 2. Als vermogensschade komen mede voor vergoeding in aanmerking: a. redelijke kosten ter voorkoming of beperking van schade die als gevolg van de gebeurtenis waarop de aansprakelijkheid berust, mocht worden verwacht; b. redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid; c. redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte, wat de kosten onder b en c betreft, behoudens voor zover in het gegeven geval krachtens artikel 241 van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering de regels betreffende proceskosten van toepassing zijn.

Quote:
Artikel 97 De rechter begroot de schade op de wijze die het meest met de aard ervan in overeenstemming is. Kan de omvang van de schade niet nauwkeurig worden vastgesteld, dan wordt zij geschat.

Quote:
Artikel 98 Voor vergoeding komt slechts in aanmerking schade die in zodanig verband staat met de gebeurtenis waarop de aansprakelijkheid van de schuldenaar berust, dat zij hem, mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en van de schade, als een gevolg van deze gebeurtenis kan worden toegerekend.

Quote:
Artikel 104 Indien iemand die op grond van onrechtmatige daad of een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis jegens een ander aansprakelijk is, door die daad of tekortkoming winst heeft genoten, kan de rechter op vordering van die ander de schade begroten op het bedrag van die winst of op een gedeelte daarvan.

Quote:
Artikel 109 1. Indien toekenning van volledige schadevergoeding in de gegeven omstandigheden waaronder de aard van de aansprakelijkheid, de tussen partijen bestaande rechtsverhouding en hun beider draagkracht, tot kennelijk onaanvaardbare gevolgen zou leiden, kan de rechter een wettelijke verplichting tot schadevergoeding matigen. 2. De matiging mag niet geschieden tot een lager bedrag dan waarvoor de schuldenaar zijn aansprakelijkheid door verzekering heeft gedekt of verplicht was te dekken. 3. Ieder beding in strijd met lid 1 is nietig.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds