|
Auteur |
Bericht |
TLer
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 jul 2010 12:40 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Garantie inroepen kan je doen voor eigenschappen van een product die zijn toegezegd. Daar is in dit geval geen sprake van. |
Klopt, het product functioneert goed zodra de aanvoer is omgedraaid.
Quote: | De winkel claimt een vordering te hebben op TL. De winkel moet daar een rechtsgrond voor hebben, want zonder rechtsgrond, geen vordering. Dat moet je dus bestrijden. |
Dit is dan ook het geen ik bestreden heb.
Quote: |
P.S. Zoals ik al eerder schreef. Uit de casusbeschrijving van Tl kan ik niet opmaken dat TL een beroep deed op garantie of een overeenkomst had tot laten langskomen van een monteur. De fabrikant wilde voor de zekerheid langskomen. |
Ik heb enkel een telefonische vraag gesteld of zij wisten wat het probleem zou kunnen zijn. De beslissing tot het sturen van een monteur is door hun genomen (maar niet door mij tegen gehouden).
Quote: | Let wel dat de winkel "akkoord" ging met het inroepen van garantie verzoek terwijl zij zich er uit ervaring erg bewust van waren dat dit soort montage fouten heel vaak voorkomt (slechte handleiding?) |
Dit is mijn verwijt aan de winkel. De handleiding is inderdaad niet duidelijk anders had ik het wel gezien . Het wordt enkel grafische weer gegeven zonder explicite melding met tekst. Ook staat het niet in de veel voorkomende problemen vermeld.
Quote: | De koper stelde een vraag over de degelijkheid van het product na een probleem, op basis waarvan er garantie werdt ingeroepen, dat is hoe ik het lees. De winkel heeft hem tussendoor niet verteld dat dit simpel is op te lossen en dat dit heel erg vaak fout gaat terwijl ze dit wel wisten. |
klopt
Overigens is het niet evident dat de aansluiting per definitie verkeerd is aangesloten. Een oude thermostaatkraan functioneerde immers zonder problemen.
Ik heb de winkel een brief gestuurd met het verzoek om binnen 8 dagen te reageren (wat ze ook van mij verwachten). Ik wacht hun reactie verder af. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 jul 2010 13:57 Onderwerp: |
|
|
TLer schreef: |
Overigens is het niet evident dat de aansluiting per definitie verkeerd is aangesloten. Een oude thermostaatkraan functioneerde immers zonder problemen.
|
Als je dit gemeld hebt bij de winkelier is het niet meer dan normaal dat er een servicemonteur langs komt om de problemen te verhelpen.
Als het in de handleiding op wat voor manier dan ook aan gegeven staat en het voor een normaal mens voldoende moet zijn (rood is warm, blauw is koud in waterleidingen) dan denk ik dat je er een zware dobber er aan krijgt om je gelijk te halen. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: vr 02 jul 2010 10:31 Onderwerp: |
|
|
TLer schreef: | De beslissing tot het sturen van een monteur is door hun genomen (maar niet door mij tegen gehouden). |
De reden dat ik zo hamer op het formele aspect van deze zaak (hoe kwam de situatie tot stand dat er een monteur kwam), is dat je daarna in principe klaar kan zijn. En als wat jij zegt klopt, dan is het voor de wederpartij lastig aan te tonen dat jij opdracht hebt gegeven voor de monteur of een garantieverzoek hebt gedaan.
Het inhoudelijke (materiële) geschil is namelijk veel lastiger. Ik kan me geen gebruiksaanwijzing of montagehandleiding voorstellen waarin niet op een of andere manier wordt aangegeven hoe warm en koud moeten worden aangesloten. Jij geeft aan dat het onduidelijk was, maar daar kan gemakkelijk door de wederpartij tegenover worden gezet dat het wel duidelijk was. De gevolgen van zo'n geschil zijn veel moeilijker te overzien.
TLer schreef: | Overigens is het niet evident dat de aansluiting per definitie verkeerd is aangesloten. Een oude thermostaatkraan functioneerde immers zonder problemen. |
Maar oude kranen zeggen niets over nieuwe kranen.
TLer schreef: | Ik heb de winkel een brief gestuurd met het verzoek om binnen 8 dagen te reageren (wat ze ook van mij verwachten). Ik wacht hun reactie verder af. |
Hou ons op de hoogte... vinden we leuk!  _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
BartjeD
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 02 jul 2010 12:48 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Hou ons op de hoogte... vinden we leuk!  |
Zeker! |
|
|
|
 |
TLer
|
Geplaatst: ma 02 aug 2010 23:14 Onderwerp: |
|
|
BartjeD schreef: | Quote: | Hou ons op de hoogte... vinden we leuk!  |
Zeker! |
Helaas heb ik tot op heden nog niets te melden. De leverancier heeft niet gereageerd op mijn brief. Ook heeft hij niets laten weten door een deurwaarder in te schakelen.
Wat raden jullie aan. Beschouwen als afgehandeld of toch een schriftelijke reactie eisen? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 aug 2010 9:15 Onderwerp: |
|
|
Het is vakantietijd en een deurwaarder sturen heeft geen zin als er geen uitspraak is van een rechter, de deurwaarder functioneert dan slechts als een incasso-bureau met het recht om te melden dat er een openstaande factuur is, niet meer en niet minder. |
|
|
|
 |
Yetl
|
Geplaatst: wo 04 aug 2010 11:12 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Het is vakantietijd en een deurwaarder sturen heeft geen zin als er geen uitspraak is van een rechter, de deurwaarder functioneert dan slechts als een incasso-bureau met het recht om te melden dat er een openstaande factuur is, niet meer en niet minder. |
Dat is onjuist. Partijen komen er niet uit, het staat de schuldeiser dus vrij om te dagvaarden (als hij de brief heeft beantwoord). Ik zou het niet zo doen, maar er is niets op tegen. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 aug 2010 11:22 Onderwerp: |
|
|
Juist ja, om te dagvaarden en dan begint het pas. Vele mensen denken bij het zenden van een deurwaarder dat er direkt beslag gelegd gaat worden. Daar zal toch eerst voor moet gedagvaard en dan een rechtszitting. Dus het dreigen met een deurwaarder heeft op dit moment geen zin. |
|
|
|
 |
TLer
|
Geplaatst: wo 04 aug 2010 13:19 Onderwerp: |
|
|
Mij is het verschil tussen een deurwaarder en incasso bureau meer als duidelijk. Ik gebruikte enkel het verkeerde woord. |
|
|
|
 |
Yetl
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 10:14 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Juist ja, om te dagvaarden en dan begint het pas. Vele mensen denken bij het zenden van een deurwaarder dat er direkt beslag gelegd gaat worden. Daar zal toch eerst voor moet gedagvaard en dan een rechtszitting. Dus het dreigen met een deurwaarder heeft op dit moment geen zin. |
Dat zou natuurlijk kunnen, direct beslag (Brink/Smit), maar in dit geval lijkt me dat schieten met een kanon op een mug. En je vergeet dat de deurwaarder de dagvaarding moet brengen. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
sjaanzwaan
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 20:11 Onderwerp: |
|
|
ja ja ik weet het dit is een oude thread
maar er wordt hier zo vreselijk knullig geantwoord en erom heen gedraaid dat vele die dit soort zaken leest en er via google terecht komt misleid wordt en ONNODIG OP KOSTEN GEJAAGD WORDT !!!!!!
want .....................
als winkel ben ik verplicht om te komen kijken naar de door mijn geleverde goederen als daar een probleem mee is dus stuur ik een monteur
mijn fout = mijn kosten
niet mijn fout = niet mijn kosten
dus beste haren van de reet euhhhh heren van de raad
u heeft met verkrachte eenden euhhhh vereende krachten aardig wat mensen op het verkeerde been gezet
maar laat mij raden
jullie zijn gezakt
zo niet meld even bij welk advocaten kantoor jullie werken dan weet nederland dat zij die niet moeten nemen
wedden dat de rekening betaald is
ps:
ik ben geen winkelier noch een verkoper
ik ben dus een monteur _________________ ' '
Laatst aangepast door sjaanzwaan op zo 14 aug 2011 21:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 20:37 Onderwerp: |
|
|
sjaanzwaan schreef: | ja ja ik weet het dit is een oude thread
maar er wordt hier zo vreselijk knullig geantwoord en erom heen gedraaid dat vele die dit soort zaken leest en er via google terecht komt misleid wordt en ONNODIG OP KOSTEN GEJAAGD WORDT !!!!!!
want .....................
als winkel ben ik verplicht om te komen kijken naar de door mijn geleverde goederen als daar een probleem mee is dus stuur ik een monteur
mijn fout = mijn kosten
Quote: | niet mijn fout = niet mijn kosten |
dus beste haren van de reet euhhhh heren van de raad
u heeft met verkrachte eenden euhhhh vereende krachten aardig wat mensen op het verkeerde been gezet
maar laat mij raden
jullie zijn gezakt
zo niet meld even bij welk advocaten kantoor jullie werken dan weet nederland dat zij die niet moeten nemen
wedden dat de rekening betaald is
ps:
ik ben geen winkelier noch een verkoper
ik ben dus een monteur |
Laat me raden...
Nooit de fout van de winkelier/monteur zeker. |
|
|
|
 |
Yetl
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 20:39 Onderwerp: |
|
|
sjaanzwaan schreef: | ja ja ik weet het dit is een oude thread
maar er wordt hier zo vreselijk knullig geantwoord en erom heen gedraaid dat vele die dit soort zaken leest en er via google terecht komt misleid wordt en ONNODIG OP KOSTEN GEJAAGD WORDT !!!!!! |
Beste Sjaan,
Dit is een juridisch forum, geen rechtswinkel. Wij neuzelen, haarkloven en zeiken over (kleine) juridische zaken, helpen rechtenstudenten enz... in de afdeling rechtshulp kunnen we zelfs iemand met een vraag op weg helpen, maar kijk daar eens goed en zie hoe vaak er wordt verwezen naar een rechtshulpverlener.
Wil je zeker weten dat je een goed antwoord krijgt ga dan met je juridische vraag en je dossier naar een jurist/advocaat/rechtsbijstandverlener en zoek je heil niet hier. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
sjaanzwaan
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 20:53 Onderwerp: |
|
|
Jet schreef: |
Laat me raden...
Nooit de fout van de winkelier/monteur zeker. |
in dit geval niet de eigenaar noch de winkelier maar de monteur die het verschil tussen links en rechts niet kent
of niet heeft opgelet bij het aanleggen van de warm en koud water leiding
dus zeker geen fout van de winkelier
en zeker niet van de service monteur
wel dom dat de opdrachtgever het zwart heeft laten uitvoeren en dus geen cliam kan doen bij de oorspronkelijke monteur _________________ ' '
Laatst aangepast door sjaanzwaan op zo 14 aug 2011 21:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
sjaanzwaan
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 20:58 Onderwerp: |
|
|
Yetl schreef: | Beste Sjaan,
Dit is een juridisch forum, geen rechtswinkel. Wij neuzelen, haarkloven en zeiken over (kleine) juridische zaken, helpen rechtenstudenten enz... in de afdeling rechtshulp kunnen we zelfs iemand met een vraag op weg helpen, maar kijk daar eens goed en zie hoe vaak er wordt verwezen naar een rechtshulpverlener.
Wil je zeker weten dat je een goed antwoord krijgt ga dan met je juridische vraag en je dossier naar een jurist/advocaat/rechtsbijstandverlener en zoek je heil niet hier. |
dat is mooi en zeker politiek correct geantwoord daar moet je zeker wel ervaring voor hebben om zo te antwoorden
maar goed zoals ik al eigenlijk aangeef hoef je echt geen wizzz te zijn om dit al van mijlen af aan te zien komen en direct weten dat als de warm en koud omgedraaid zitten dat de boel fout is en niet is te verhalen op de leverancier van een kraan
mischien leuk :
controleer thuis je leidingen maar eens
keuken = links warm rechts koud
douche kraan = links warm en rechts koud
wasbak kraan = links warm rechts koud
badkraan = links warm rechts koud
dus een koud kunstje om oorzaak en schuldvraag te bepalen  _________________ ' '
Laatst aangepast door sjaanzwaan op zo 14 aug 2011 21:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
|