|
Auteur |
Bericht |
loon007
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 jun 2010 15:26 Onderwerp: mag een vader een nieuwe vriendin hebben |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een nieuwe vriend.
Mijn vriend heeft bij zijn ex vriendin een een kindje van 5 maanden.
Mijn vriend kon in het begin niet met zekerheid zeggen of hij de vader was van het kindje omdat zijn ex was vreemd gegaan.
Uit een vaderschapstest is gebleken dat hij de vader is en nu wil hij graag het kindje erkennen.
Echter heeft zijn ex zonder dat mijn vriend het wist een advocaat ingeschakeld. Mijn vriend heeft nu een brief gekregen van haar advocaat met daarin de regel dat hij een jaar lang geen vriendin mag hebben omdat dit verwarrend kan zijn voor het kindje. Als hij toch een vriendin heeft mag hij zijn kindje alleen onder toezicht zien.
Mijn vriend is met de brief naar de rechtswinkel gegaan en daar hebben ze hem verteld dat de regel blijkt te kloppen.
Dit betekend nu dus dat dit het einde is van onze relatie.
Kan hij deze regel aanvechten?
en stel wat onze relatie houden en zorgen dat we het stil houden wat kan er dan verder gebeuren en is het mogelijk?
Graag hoor ik het
Groetjes |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 jun 2010 21:26 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij een rare regel. Het zou iets kunnen zijn dat je samen afspreekt (en dan wel gelijke monikken gelijke kappen). Het lijkt mij raar dat men regels oplegt voor relationele zaken en een ouder zo in de greep houdt.
Weet je zeker dat ze dat bij de rechtswinkel hebben gezegd? Of zegt je vriend dat ze dat hebben gezegd? Heb je de brief van de advocaat zelf ook gezien? |
|
|
|
 |
loon007
|
Geplaatst: wo 30 jun 2010 19:42 Onderwerp: |
|
|
Mijn vriend heeft inmiddels ook zijn advocaat gesproken en die heeft tegen hem gezegd dat de regel klopt.
Mijn vriend kan erkenning vragen aan de rechter maar als hij ook het gezag wil hebben voor zijn kindje moet hij akkoord gaan met haar regels.
ik heb het nu uitgemaakt met mijn vriend want ik wil niet tussen hem en zijn kind komen en hij wil geen risico nemen om onze relatie geheim te houden ivm de gevolgen ervan.
Groetjes |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 jun 2010 21:15 Onderwerp: |
|
|
Die regel is echt onzin, maar misschien is de situatie zodanig dat de moeder sowieso ieder contact kan verbieden. Als dat zo is, dan kan ze in principe willekeurige voorwaarden stellen. Gaat je vriend niet akkoord, dan kan zij immers zeggen "dan niet". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
loon007
|
Geplaatst: wo 30 jun 2010 21:27 Onderwerp: |
|
|
ja zijn ex heeft nu de macht.
Ik vind het echt absurd maar goed.
wie weet wat voor regels ze gaat bedenken als het jaar om is
Groetjes |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 jun 2010 21:41 Onderwerp: |
|
|
Zodra je vriend eenmaal een "nauwe persoonlijke band" met zijn kind heeft of het kind heeft erkend, heeft hij recht op omgang. Dan kan ze daar geen rare voorwaarden meer aan stellen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 jul 2010 5:55 Onderwerp: |
|
|
loon007 schreef: | Mijn vriend heeft inmiddels ook zijn advocaat gesproken en die heeft tegen hem gezegd dat de regel klopt. | Bedoeld zal zijn, dat die regel bestaat; welk artikel-nr?? |
|
|
|
 |
|