Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 22:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Niet of niet redelijkerwijs abonnementssnelh.tot beschikking
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cindy11111975

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2010 1:28    Onderwerp: Niet of niet redelijkerwijs abonnementssnelh.tot beschikking Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi forumleden, ik wilde jullie even vragen naar mijn situatie te kijken, zodat ik ook een idee krijg of ik(ik kon weinig vinden qua onderwerp op t forum) in mijn recht sta om stappen te ondernemen...

Ik heb een mobiel internet abonnement voor de laptop(je weet wel, eentje met zo'n usb-stick(modem).
Van die bepaalde provider kun je 4 verschillende, mobiele aansluitingen realiseren. 3 zijn er in abonnementsvorm, de 4e prepaid.

Nu kost het goedkoopste abonnement 20eu daar zit een snelheid bij(download) max 1.8mb/s +( upload) max 384kb/s

abonnement 2 kost 35 euro, met een max downl. 3.6,mb/s max.up768kb/s

het duurste abonnement,wat ik heb(tot mn spijt..)afgesloten, dat kost maar liefst 62 eu p.maand,met een max.downl. 7.2mb/s en max up 2 mb/s. Maar dan heb je ook het snelste abonnement,zonder snelheids reducering na een bep.aantal gedownloade mb's , die de lichtere 2 abonnementen ervoor wel hebben.

Ik heb nl vanaf de afsluitingsdatum v.h. contract al, en zeker in het eerste halfjaar, een heel lage downl.sn.h. (zo'n,ik zal niet overdrijven, gemiddeld van 0.8 tot 1.2 mb/s gehad, terwijl mijn abonnement tot 7.2 zou gaan max.(en dat is dan theoretisch haalbaar onder "ideale omstandigheden",dwz in een goed door provider gedekt gebied, en niet ergens op schiermonnikoog daar zal hij uiteraard minder snel moeten worden. Maar ik woon midden in t centrum van Eindhoven, echt ram er middenin, een paar straten van de provider shop af zelfs...Ik bedoel, als hier geen goeie dekking meer is, waar dan wel, niet dan..?

Nou ben ik dus zoals ik zei al meteen de pen in geklommen om me te beklagen, en er zo ook achterkwam, dat er heel veel mensen met dezelfde klacht op t forum aan t discusseren waren!! zal ik ff de belangrijke punten hier bijzetten. Waar ik dus met open mond bijna van mn bank afrolde van verbazing was het feit dat er iemand van die klagende klanten, eens had nagevraagd via de fabrikant naar de specificatie's van desbetreffende web n walk stick,die je bij je abonnement krijgt,en doodleuk werd verteld(en aangeleverd op officieel schrijven v. fabriek, hij hield zich voor als vertegenwoordiger van usb-sticks), dat die veel lichtere maximale waarden dan dat de waarden die hij verwacht had, (en dus niet genoeg capaciteit hebben voor mijn(en de rest v.d. klagende klanten op t forum, 't schijnt alleen bij het zwaarste abonnement voor te komen) abonnement dat ik afsloot!!

Hoe vindt je die dan..?!..Ik las dat hij, hij heeft nog principe's die je nog maar weinig ziet bij mensen!!, op T-forum, na zijn beklag als een van de eerste te hebben beklaagd ook op andere fora, een aanbod gehad via de moderator v het forum daarzo, of ie ff een persoonlijk berichtje kon achterlaten bij desb. moderator, dan zou ze zien wat ze kon doen!!!!TERWIJL ER 15 MENSEN MINIMAAL, OOK MEE AAN T DISCUSSIEREN WAREN IN DATZELFDE FORUMSTUKJE!!HEB JE DAN SCHIJT AAN JE KLANTEN OF HEB JE DAN SCHIJT AAN JE KLANTEN!! zoals ik dus al zei,was t gelukkig nog iemand met gevoel v.d. medemens, zodat ie bleef melden op dat forumstukje tegen de moderator dat ie graag wou werken met hen aan een oplossing, maar wel openbaar op t forum, ik ben nl niet de enige die al hele tijd gewoon wordt opgelicht door u. Als u iets wilt voorstellen, dan wel graag openlijk op t forum....JA, ZO WORDT JE BEHANDELD DAARZO BIJ TMOBILE....wat een ..laat maar....

"die max.snelheid is theoretisch, alleen bij ideale omstandigheden mevr."!
Ik hoor t hem nog zeggen in de shop....
zo weet ik er nog wel eentje zeg!, die ideale omstandigheden zijn dus van ze lang zal ze leven nooit te realiseren, de stick gaat maar tot een bep. waarde, die minder is dan mijn max waarde op mn (dure)abonnement!!
Oh ja, hij is zo slim geweest, er een hardware-specificatie van die bep.usb stick door de fabrikant op te laten sturen, en door te mailen naar andere mensen met dezelfde klacht.. ook naar mijzelf, dus aantoonbaar is het wel...

Nu heb ik na dat eerste halfjaar (ik zit halverwege mn eerste jaar abonnenent v.d. 2)extreem lage snelheden gehad te hebben
erna wel iets van verbetering gezien, ik heb v.a.dat moment tot nu ong.2mb/s -2. 6 maximale downloadsnelheid ervaren, sneller nog nooit... Dat is langzamer dan bij het middelste abonnement, waar dus 34 eu voor betaald hoeft te worden, scheelt toch 3 tientjes per maand!! Ik dus weer n keer gemaild met klantenservice, kreeg ik eindelijk iemand met een beetje hart voor de zaak en hun klanten, te pakken die me vertelde dat ik nog de oude versie usb-stick had,het model daarna was sneller (wat ook geen positief effect op de kijk tegen de klantenservice van hen voor mij betekende), sterker nog, zo gaf ze onbewust blijk van hun kennis v.d. ontoereikbaarheid van die eerste usb-stick bij hun abonnementen. Ze gaan mij echt niet wijsmaken dat ze,voordat ze de eerste aan hun klanten meegaven die dingen niet uitgebreidt getest hebben, en ze natuurlijk echt wel de max. en min. eigenschappen van dat ding weten, ze bestellen ze verdorie met 100.000-den tegelijk man!! Toch niet door natte vingerwerk worden die dingen gemaakt/afgesteld of weet ik hoe....kom op mensen, "hoe zet ikmezelf voor lul t.o.v. de mensen die ik te woord sta..."" Ik zou een andere stick toegestuurd krijgen, die tot hogere snelheden binnenhalen in staat zou zijn,waar ze me trouwens in eerste instantie nog 70 eu onkosten voor vergoedt hebben wilde door MIJ!!!!!!
heb ik ze toch ff duidelijk gemaakt, dat ik daar niet mee akoord ging en zowiezo ook een financiele tegemoetkomst van hun zijde verwachtte, de usb-stick die me wordt aangeboden had ik zowiezo bij mijn dure abonnement vanaf t begin erbij moeten hebben om het aanbod waar ik voor betaal ook kan binnenhalen, en ik die stick echt niet als "lief gebaar van hen" zien kon..oplichters..

Zoals ik het nu bekijk,
kosten(een jaar lang 30 eu p.mnd. en dan nog het gebel heen en weer, de slechte internetconnectie die ik n jaar heb moeten gebruiken, de uren "speurwerk" op internet, nog niet gesproken over de manier hoe je daar als klant met n klacht compleet genegeerd wordt,er totaal niet op ze gereageerd wordt, en als je in de shop vd provider komt vertellen wat je klacht inhoudt, en je de snelheden waar je voor hebt getekend en voor betaald, die constant over door hen worden gewoord, reclame over wordt gemaakt, nog niet voor 90 % haalbaar is door mij, proberen ze je eerst ff als "hsdpa/umts-dekking deskundige " met technisch begrippen je lachend te doen denken dat je als klant hoogstw.schijnlijk helemaal niet genoeg kennis bezit om daar over te kunnen klagen"... "en die mb's waar over wordt gesproken, zijn geen byte's maar zijn bits, en het is een "maximale, theoretisch haalbare snelheid wat men hier bedoelt",en "misschien is je usb-stick wel defect....ik zal m opsturen"..Ja,doei!!hoe moet ik dan op t internet, "heb je een leen-stick ofzo....?"
"Sorry jongedame"
ik zeg pisnijdig.... JA, HOOR EENS, IK HEB T DUURSTE ABONNEMENT WAT JULLIE IN JE ASSORTIMENT HEBBEN AFGESLOTEN, NOU STA JE PUNT 1 UIT JE DUIM TE ZUIGEN DAT MIJN STICK KAPOT IS, DAAR LIGT HET NIET AAN(liet hem de fabrikants hardware specificatie mailtje lezen..)en trouwens, ik kan wel gewoon online, alleen de snelheid is n probleem...waar ik voor betaal verwacht ik dan ook te krijgen, in ieder geval op redelijkerwijs dan.... EN ALS IE KAPOT ZOU ZIJN BEHANDEL JE JE BESTE KLANTEN TOCH NOG STEEDS NIET ZO, OM HAAR ZONDER TIJDELIJKE OPLOSSING MAAR JE WINKEL UIT TE BONJOUREN...!!IK DIE USBSTICK 2 WEKEN KWIJT, EN JULLIE MAAR EURO'S AFBOEKEN ZEKER!! Als ik een kapotte fiets heb, krijg ik verdorie nog een andere fiets v.d. fietsenmaker mee, en daar betaal ik maar 5 eu voor het plakken,en hij heeft meer service voor zijn klanten in zijn pink dan die hele winkel bij mekaar.....
Maar mevr., ik weet niet of... dat wil zeggen...dat..bla bla bla".. Ik zei ja jongen, hou nou maar op, ik hoef het niet te weten, iig had ik nooit n half jaar 0.8
mb/s max. gehad mogen hebben gemiddeld, en als je nou niet ophoudt over die dekking van jullie, dat die hier niet "meest ideaal"is ,midden in t centrum v.d. 5de stad in Nederland, en zo slecht is dat NIET EENS de HELFT VAN WAT JE BELOOFDE WAARDEN GEHAALD KUNNEN WORDEN,wat toch een redelijk, voor de consument in Nederland, verwachtbare waarden is, kun je beter ijsjes gaan verkopen op 't strand ofzo.... Tsjonge , ik wordt er nog steeds pisnijdig van dat ze de klanten, die hun bedrijf toch doen laten draaien,zo als onnozellaars behandelen kunnen....vreselijk...

Maar goed, ik ga een brief schrijven , nu om hen te melden dat ik ze aansprakelijk stel, voor mijn belachelijke waarden die ik binnenhalen kan, t.o.v. het abonnement zijn benoemde waarden, omdat ik na een jaar(!!) door hen via de shop, via het forum, en via de klantenservice aan t lijntje gehouden wordt, en ik me als een stuk vuil behandeld voel door hen, en er geen vertrouwen meer in heb dat de zaak vanuit hun kant aangepakt gaat worden, en daarom besloten heb, ik het abonnement opzeggen wil, en om mijn geleden schade vergoed te krijgen, de geschillencommissie telecommunicatie hier over te laten beslissen...

Ook wil ik een gepaste vergoeding voor mijn geleden leed, dwz ik heb als ik kijk, nooit zelfs de max. snelheden van t tweede abonnement gehaald, en dus dat verschil per maand gaan terugvorderen..lijkt me redelijk, niet..?
Anders had ik net zo goed het middelste abonnement af kunnen sluiten ,is mijn beredenering...
Ik wilde de automatische afboeking van abonnementkosten v.a. mn bankrekening gaan stopzetten, en iedere volgende maand tot de uitspraak geweest is, handmatig maar 34 eu gaan overmaken....is dat wijs..?

Nou heb ik, na veel aan de telefoon, op forum van provider op z'n website, in de shop v.d. provider zelf, geklaagd te hebben en mn klacht te hebben laten opnemen(ze maken er een "case" van en sturen die vanaf de shop op naar de klantenservice, waar ze OF maar met 2 man werken, OF per postduif naartoe wordt gestuurd, ik heb nooit meer iets van hen vernomen...tenminste niet uit eigen beweging, ik zelf heb nog verschillende keren flink liggen bellen, het haalt echt niets uit.

Dus, ik neem aan dat iemand op t forum toch wel kan zien of het een fiasco gaat worden, als ik dat ga aanvechten, ik ben n beetje onzeker over het feit dat het een max. snelheid betreft, zo staat t ook beschreven in contract, die ze benoemen, maar is het niet zo dat je als consument toch mag aannemen/ervan uit mag gaan toch meer als de helft,vooruit dan, tot in ieder geval de helft van de beloofde waarden max. waarden, mag uitgaan .... en al helemaal het feit dat men mij hardware meegeeft, die hun abonnement moet gaan binnenhalen, op mn laptopje, die helemaal niet die max. waarden die ze vermeldden ooit zou kunnen binnenhalen, gewoon door t feit dat ie niet tot die snelheden in staat wou kunnen zijn, volgens de fabrikant... En ja, t is zeker de goeie fabrikant, en het juiste model usb-stick waar ik de specificaties van heb...,.

Iemand suggesties..? alvast bedankt......
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: za 03 jul 2010 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verkopers hebben (gedeeltelijk) gelijk dat het gaat om maximale snelheden in optimale omstandigheden, maar als je kunt aantonen dat T-Mobile opzettelijk de verkeerde USB-stick heeft geleverd (die dus geen 7.2Mbit doorvoersnelheid heeft) of als T-Mobile wist dat ze de maximale snelheid niet kunnen aanbieden heb je zeker een kans.
Wat ik je zou aanraden is om contact op te nemen met bijv. Kassa of er een collectief te organiseren is die gezamenlijk een klacht willen indienen c.q. actie willen ondernemen.
Je kunt mogelijk, met uitleg van de gehele voorgeschiedenis, proberen je contract eenzijdig op te zeggen onder vermelding van het feit dat je er geen vertrouwen meer in hebt dat er een bevredigend resultaat wordt bereikt.
Aangezien dit erg afhankelijk is van de voorgeschiedenis en de contractsvoorwaarden is dit niet altijd mogelijk
Je kunt in ieder geval zeker schrijven dat je T-Mobile een redelijke termijn, bijvoorbeeld 1 maand, biedt om het probleem volledig op te lossen, en mocht het probleem dan (nog) niet opgelost zijn dat je het contract opzegt.
Opschorting van betaling, en handmatige betaling van €34, is wel mogelijk maar lijkt me niet verstandig zonder T-mobile hier eerst over te informeren.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2010 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een heel praktische vraag Ik heb namelijk ook een dergelijk abonnement met m'n telefoon en haal wel gewoon goede resultaten...

Hoe bepaal jij dat de doorvoersnelheid die jij haalt 0,8 - 1,2 mb ps is? Ik bedoel dus: hoe meet jij dat? welk programma gebruik je daarvoor?

Normaliter wordt internet snelheid uitgelegd als mega BIT per seconde. Echter als jij gaat downloaden geeft explorer, grabit of welk ander programma dat door als kilo BYTE per seconde. Als jij een snelheid op het netwerk hebt van 7,2 Mbit, dan zegt explorer dat jij ongeveer 7,2 / 8 = ongeveer 900 kB per seconde haalt.
cindy11111975

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Dennis,
Nou, ik meet dat via de diverse speedtesten te vinden op internet. Ook vindt ik het normaal, dat de provider in z'n contract/website /reclame altijd dezelfde meet-eenheid aanhoudt. DAt is hij ook verplicht. Geen verwarring naar de consument. En dat mijn usb-stick niet voldoet aan de snelheid van het aan mij verkochtte abonnement, weet ik door (via andere met dezelfde klacht, bij hetzelfde bedrijf) de specificaties aan te vragen bij de fabrikant, ipv de provider. Die liggen gewoon ter inzage...

En als de provider nu ineens zou verklaren dat het bit ipv byte zou zijn, en 7.2 dus zoals je zegt 900kb/s , waarom verwoorden ze dan de maximaal haalbare snel.h. op mijn contract met 7.2..mb/s? Ook is het nu zelfs zo zag ik op het forum v.d. provider in kwestie,dat de problemen rond het 3G netwerk(want daar gaat het om)nu extreem bleken, omdat de nieuwe iphone ook op dat netwerk zit, en er nu een overbelasting zou zijn. Ze zijn zelfs (hele kleine, dat gaat over klanten die nog maar kort zon telefoon-abbo hebben, en daarom nog niet zo lang daar last van gehad kunnen hebben). Ook heb ik verschillende emails van de klantenservice ontvangen, waar ze op een gegeven moment denk ik ook niet meer wisten wat te moeten vertellen, om mij tevreden te stellen, en zetten doodleuk in antwoordt op mijn vraag of ze nog iets hebben kunnen betekenen voor me, dat ze NU INDERDAAD ZIEN IN HUN GEGEVENS, DAT IK NOG BESCHIK OVER DE OUDE USB-STICK. EN DAAROM DE SNELHEDEN, BEHORENDE BIJ UW ABONNEMENT(letterlijk stond het er zo in!)NOOIT ZOU KUNNEN BEHALEN!!

Dit heb ik van meer mensen, die in t zelfde schuitje zitten,horen zeggen.... ik bedoel, eerst een klein jaar uit alle macht blijven volhouden dat het dan weer aan de dekking, en dan weer aan n storing zou liggen..en nu ineens kunnen ze "in hun gegevens vinden dat ik een oude usb-stick heb, en dus daarom bla bla..," ) Dit hoef ik toch niet te pikken..?
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 14:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt gelijk dat het doorelkaar gebruiken van de termen bits en bytes verwarrend kan zijn voor de consument.

Echter het gebruiken van megabits (afkorting: mb) is de min of meer universeel overeengekomen aanduiding voor internetsnelheid. Het zijn dan juist weer de downloadprogramma's die met het gebruiken van megabytes (afkorting: MB) voor de meeste verwarring zorgen.

Voor alle hardware als netwerkaarten, netwerkhubs, USB verbindingen, etcetera, etcetera, wordt de snelheid altijd in bits per seconde aangeduid. Internetproviders staan dus sowieso niet op zichzelf daarmee.

Hoewel het op jou als verwarrend overkomt is het gebruiken van megabits per seconde door jouw provider dus terecht. Jouw provider handelt daarmee niet anders dan andere providers in Nederland. In een eventuele procedure sta je dan ook niet sterk. Degene die namelijk voor de (mogelijke) verwarring zorgt is niet jouw provider, maar zijn de programma's die jij gebruikt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds