|
Auteur |
Bericht |
sterretjeys
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 okt 2010 19:32 Onderwerp: welke rechtsbijstandverzekering past mij? |
|
|
hallo
ik zoek een rechtsbijstandverzekering waarin ook privaatrecht/ civielrecht
in is opgenomen. Dit is breder dan consumentenrecht.
Als ik via internet zoek en het aanbod bekijk, dan zie ik alleen: wonen, verkeer, werk, en inkomen/fiscaal.
Welke bv maatschappij raden jullie mij aan en dekt ook geschillen mbt niet nakomen van onderlinge leningen/naleving van contracten van 2 natuurlijke personen danwel een leningsgeschil met een bedrijf. (ik heb geld geleend aan een bedrijf dat opstart en ik wil mij indekken dat ik dat geld ook ooit terugkrijg).
dank |
|
|
|
 |
jack2
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 okt 2010 20:59 Onderwerp: Rechtsbijstandverzekering, welke past mij? |
|
|
Bij steeds meer rechtsbijstand-verzekeringen dient men de kleine lettertjes goed te lezen, anders valt "je probleem" niet onder de dekking.
En heb je niets aan je jaren lang betaalde verzekeringspolis.
Ik heb dezelfde vraag, welke rechtbijstandverzekeringen dekken nu gewoon "contractrecht" tussen twee natuurlijke personen of een natuurlijk persoon en een onderneming? Let wel, dit is m.i. ruimer dan de begrippen "consumenten", "wonen" en "verkeer" zoals vaak als modules in de polissen genoemd worden.
Iemand heeft toch wel ervaring hiermee? Of een negatieve ervaring als je "probleem" niet binnen de dekking van de polis valt en alsnog alle kosten zelf mag betalen?
Groet,
Jack |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 08 okt 2010 22:12 Onderwerp: |
|
|
Als ik tussen de regels doorlees van jullie berichten dan lijkt het mij dat jullie geen verzekering moeten zoeken, maar af en toe juridisch advies in moeten huren. Ik ga geen namen noemen, maar er wordt druk geadverteerd voor dit soort dienstverlening: juridische strippenkaart, on demand of het kleinere adviesbureau etc.. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 08 okt 2010 22:12 Onderwerp: |
|
|
Als ik tussen de regels doorlees van jullie berichten dan lijkt het mij dat jullie geen verzekering moeten zoeken, maar af en toe juridisch advies in moeten huren. Ik ga geen namen noemen, maar er wordt druk geadverteerd voor dit soort dienstverlening: juridische strippenkaart, on demand of het kleinere adviesbureau etc.. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|