Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 9:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bejaarde man & gehandicapte vrouw vragen u om advies.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bensen

Leeftijd: 84
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 15:26    Onderwerp: Bejaarde man & gehandicapte vrouw vragen u om advies. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mogen wij nogmaals een beroep doen op uw expertise? Ik gaf een advertentie op voor een regionale krant van Uitgeverij Vorsselmans.

Plaatsing was voor ons essentieel i.v.m. verkoop huis want urgente verhuizing naar een zorg/senior-woning.

Ene heer Aarts, een kantoorbediende bij de uitgeverij weigert de advertentie evenwel te plaatsen. (Hij maakt een vergissing i.v.m. een vorige advertentie, maanden terug, waarvan hij duidelijk niet had begrepen hoe de vork in de steek zat. Een te lang verhaal om hier uit te leggen).

Assertief vroeg ik om doorverbonden te worden met de directie. Die begreep mijn verhaal helemaal. Ergo, door tussenkomst van de directie werd de advertentie alsnog geplaatst.

Ik verzocht daarop (telefonisch) excuses van Aarts, bijna had hij ons, kwetsbaar stel, door zijn rigide, onjuiste opstelling in grote problemen gebracht. Maar hij weigert arrogant, hautain, als was hij God zelve, als was hij een autoriteit van ministeriëel niveau.

Zo'n type met een dergelijk karakter, zo'n afblaffer aan de telefoon, kan het imago van een bedrijf in zijn eentje om zeep helpen. Ik dacht er eerst over hem voor te dragen voor de Koude Douche van Radar. Maar liever nog pak ik hem juridisch aan, voor n'importe welke prijs dan ook.

Zien de deskundigen wettelijke mogelijkheden? Aantasting eer en goede naam? Iets met nalatigheid t.o.v. zieken en bejaarden?
Kan ik misschien via de aandeelhouder(s) van de uitgeverij Aarts' handelen onder de aandacht brengen?

Mag ik u (wederom) vriendelijk danken voor uw adviezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 18:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit de informatie die u beschikbaar stelt kunnen geen juridische mogelijkheden worden afgeleid. Wel kan er uit worden afgeleid dat het erop lijkt dat u nogal rancuneus bent ingesteld en dat het erop lijkt dat u misbruik wilt maken van uw positie als bejaarde dan wel gehandicapte.
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 20:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap u niet goed: u heeft toch de plaatsing van de advertentie voor elkaar gekregen?
Dàt was toch het (juridische) probleem? En dat heeft u toch keurig opgelost?

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 21:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zou jammer zijn als we geen juridische mogelijkheden zouden hebben. Inderdaad is de plaatsing uiteindelijk gerealiseerd door assertief optreden.
Waarbij ik me realiseer dat met voortschrijdende ouderdom en verdergaande ziekteprocessen de assertiviteit wetmatig zal afnemen.
"Cia76" uw keuze voor het woord "rancuneus" is een waardeoordeel. Objectief gezien is onze gesteldheid verre van juichend en zijn wij kwetsbaar geworden. Vooral voor jonge dictatortjes à la genoemde Aarts. Wij kiezen er voor om deze attitude aan de kaak te stellen.
Marcheren over ouderen en zieken zal met het verharden van de samenleving crescendo gaan.
Wij wensen dat zo lang mogelijk te bestrijden. We hopen daarom dat er nog juridische mogelijkheden worden geöpperd. Dank u.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 22:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wilt u dat gedrag nu aan de kaak stellen of bestrijden?
Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Het aan de kaak stellen, kan zonder juridische acties.
En is misschien alleen al daarom kansrijker.
Ook al omdat het strijden vaak ook strijden oproept en het daarna vaak meer om de strijd gaat dan om het aan de kaak stellen van het werkelijke probleem.

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR als u tips heeft qua aan de kaak stellen: graag. (Als dat met strijd moet, soit, ik ben er gelukkig nog niet bang voor).
Echt geen juridische mogelijkheden? Please!
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik zie geen mogelijkheden tot juridische acties. De advertentie is uiteindelijk gewoon geplaatst en ook al was dat niet het geval; het staat de krant in beginsel vrij om er, om wat voor reden dan ook, voor te kiezen geen zaken met u te doen. Dat u gehandicapt en/of bejaard bent doet daar niks aan af.

Blijft over dat die meneer kennelijk onfatsoenlijk tegen u heeft gedaan. Bent u echt in de veronderstelling dat daartegen juridische acties openstaan? Gelukkig niet.

Wat is uberhaupt uw doel? Wat wilt u bereiken met een juridische procedure?
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: za 09 okt 2010 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bensen schreef:
HenkR als u tips heeft qua aan de kaak stellen: graag. (Als dat met strijd moet, soit, ik ben er gelukkig nog niet bang voor).
Echt geen juridische mogelijkheden? Please!

Ik zie niet echt strafrechtelijke mogelijkheden aan de hand van uw verhaal, het lijkt me op z'n hoogst brutaliteit wat die kerel verweten kan worden omdat ik denk dat de krant namelijk niet verplicht is uw advertentie te plaatsen (dat ze zelf mogen beslissen wat ze wel en niet plaatsen).
En voor zover het strafrecht ziet op de gevolgen van het gedrag van de brutale kerel, is er ook niet veel te halen: de advertentie is immers geplaatst. Er lijkt geen andere schade dan uw gekwetste gemoed.

Iets civielrechtelijks zit er misschien wel in maar ik vermoed dat ook dat niet ver gaat leiden. Het gedrag van die kerel is wel brutaal te noemen maar iets onrechtmatigs zie ik niet duidelijk. Wie het weet, mag het zeggen.

Om het gedrag van die man aan de kaak te stellen zou u kunnen denken aan het sturen van een brief aan de directie met het verzoek om de brutale kerel een terechtwijzing te geven. Iets anders (iets openbaars) zou misschien opgevat kunnen worden als laster of smaad of hoe het ook heet en dan bent u verder van uw doel verwijderd, denk ik.
U moet er als u die brief naar de directie stuurt wel rekening mee houden dat de directie uw reactie wellicht niet op prijs stelt (zeker niet als u die krant in het openbaar een slechte naam probeert te bezorgen) en dat kan o.a. gevolgen hebben voor het geplaatst krijgen van andere advertenties in de toekomst.

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank u beleefd, HenkR. Ik zal inderdaad de directie van Uitgeverij Vorsselmans dan maar aanschrijven.
Verder houd ik nog in beraad of ik contact opneem met de Ouderenbond en de Bond voor Invaliden.
Ik wil namelijk niet dat zo'n Aarts hier makkelijk mee weg komt,
tenslotte kent Nederland rond de 400.000 werklozen, daar moet toch iemand tussen zitten die wèl respectvol omgaat met de zieke en/of oudere medemens...
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bensen schreef:
Ik wil namelijk niet dat zo'n Aarts hier makkelijk mee weg komt

Daar zult u dan wel de prijs voor moeten betalen.

Hoe beleefder en ruimdenkender u de brief aan de directie opstelt, hoe beter.
Want het is vast niet uw bedoeling dat u de directie tegen uzelf in het harnas jaagt.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 10 okt 2010 22:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt zoals al gezegd bij zijn baas klagen, en dat is alles. De man heeft voor zover ik kan zien niets strafbaars gedaan. En sowieso is "respect" niet juridisch afdwingbaar.

Verder bekruipt mij de gedachte dat het misschien nog niet tot iedereen is doorgedrongen dat de standenmaatschappij tot het verleden behoort.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds