|
Auteur |
Bericht |
JRH
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 32
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 14:58 Onderwerp: Tegenstrijdige titels |
|
|
Hallo,
Ik heb een korte vraag over een strijd tussen twee titels. De casus is als volgt.
In een bodemprocedure is een beschikking gewezen waarbij UHT en OTS is verleend voor een aantal kinderen. Tot die tijd is het hoofdverblijf van die kinderen tijdelijk bij moeder bepaald.
De vader heeft hierna een kort geding opgestart met de eis wijziging hoofdverblijf bij de vader. Nu heeft de rechter aangegeven dat wanneer hij deze eis inwilligt, hij een tweede titel verleent (naast die van de bodemprocedure) en deze met elkaar in strijd zijn. Derhalve vind hij dit niet verstandig.
Mijn vraag: is het niet zo dat de titel uit het kort geding - die recenter is gewezen - prevaleert boven de tijdelijke titel van de bodemprocedure?
Alvast bedankt voor een reactie! _________________ "Het recht kost veel. Daarom is men er zo zuinig mee." |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 17:13 Onderwerp: |
|
|
Ik denk het wel, maar ik kan me goed indenken dat de rechter het geen goed idee vindt om dat te doen.
De zaak is al onder de rechter geweest, en die heeft al een maatregel genomen. Tenzij de situatie zich intussen flink heeft gewijzigd lijkt er mij zo goed als geen ruimte te zijn voor de voorzieningenrechter om een afwijkende maatregel te treffen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|