|
Auteur |
Bericht |
Houtje
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 jun 2010 19:19 Onderwerp: Amsterdams Uitbreidingsplan - Bouwvergunning |
|
|
Hallo,
Ben nieuw hier en zoek informatie mbt het volgende onderwerp:
De volgende situatie doet zich voor :
De gemeente heeft een bouwvergunning afgegeven voor het plaatsen van drijvende streigers voor het afmeren van woonboten. In de bouwvergunning wordt aangegeven dat het bouwplan in overeenstemming is met het bestemmingsplan (AUP).
- Locatie oude houthaven in Amsterdam.
- Vigerende bestemmingsplan is het Amsterdams Uitbreidingsplan met als bestemming Havens & Opslagterreinen.
- Er is dus GEEN ander bestemmingsplan.
- In de bouwvergunning staat dat het in overeenstemming met het vigerende bestemmingsplan (AUP)
- In de bouwvergunning voor de steigers is niks over een vrijstelling/ontheffing mbt het bestemmingspan gemeld.
Volgens mij had bij deze bouwvergunning een vrijstelling aangevraagd moeten worden aangezien wonen niet past in de bestemming Havens & Opslagterreinen.
Heeft iemand een idee of dit klopt of wellicht voorbeelden over dit onderwerp ? Passen steigers in een havenbestemming? Passen woonboten in een havenbestemming?
Alvast bedankt voor de reaktie
Houtje |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 11 jun 2010 14:56 Onderwerp: Re: Amsterdams Uitbreidingsplan - Bouwvergunning |
|
|
Houtje schreef: | Passen steigers in een havenbestemming? |
Boten moeten kunnen aanleggen in een haven... Mijn eerste ingeving zou zijn dat dit passend is. Heb je wellicht de omschrijving? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Houtje
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 jun 2010 9:51 Onderwerp: |
|
|
Omschrijving van ?
- Ik heb de bouwverguning.
- Van het AUP heb ik geen omschrijving. Het enige (staat in de bouwvergunning) is :
het bouwplan ligt in een gebied, waar het bestemmingsplan Algemeen Uitbreidingsplan Amsterdam vigeert waarin de gronden de bestemming Water en Haven en opslagterreinen hebben;
het bouwplan in overeenstemming is met dit bestemmingsplan;
Enig idee waar de definitie bestemming "Water en Haven en opslagterreinen" van het AUP te vinden is?
Valt wonen (in woonboten) hieronder ?
Groet |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: za 12 jun 2010 10:16 Onderwerp: |
|
|
Die definitie (die DG bedoelde, vermoed ik) staat inderdaad in het AUP. Ik kan het zelf niet digitaal vinden, maar in ieder geval moet het bij de gemeente ter inzage liggen.
De vraag of woonboten binnen de bestemming passen, is geheel afhankelijk van de inhoud die het AUP geeft aan de definitie. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|