kimosabi
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: di 13 jul 2010 12:03 Onderwerp: noodweer? |
|
|
goedendag,
ik heb een vraag m.b.t. mijn tenlastenlegging.
In een situatie aan het begin van dit jaar, heb ik in een reflex de nieuwe vriend van mijn ex tot 2 maal toe geslagen, hierbij was de eerste slag niet echt raak, de tweede echter wel, hij is daardoor bewusteloos geraakt, een hersenschudding opgelopen en gezichtsletsel (blijvend litteken),
Hij heeft in het verleden al meerdere malen bedreigingen geuit en dit was de derde maal dat hij een glas bier over mij heen gooide. De eerdere twee keer ben ik weggelopen, maar dit maal draaide ik me om en zag hem met een glas in zijn hand slaan, in een reflex heb ik toen dus gehandeld. Ik ben direct na de tweede klap weggelopen en wilden mijn jas ophalen, maar toen werd ik aangevallen door zijn vriendjes, ik ben door de beveiliging naar buiten gebracht maar was wel rustig.
Nou heeft hij aangifte gedaan, samen met een getuigen die verklaard dat ik hem ook geschopt zou hebben, niks van waar,
De vraag nu is, biedt de situatie, het feit dat hij bier over mij heen gooit, met 15 vrienden was, en met een glas in zijn hand tegenover mij staat, genoeg grond om noodverweer in te dienen?
ik wacht op een antwoord
MVG,
S.L |
|