Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
ryan
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 13 jun 2010 9:55 Onderwerp: Heeft een 'medehuurder' recht op een uitkoopsom vd makelaar? |
|
|
Allen,
Ik vroeg me af of een van jullie advies en informatie kan geven over de volgende situatie.
Ik woon bij mn vriend in en al jaren, ben wel ingeschreven, het huurcontract staat echter alleen op zijn naam.
Nou is het zo dat het huis waarin wij wonen wordt verkocht, en er een ander huis voor ons (hem dus) wordt gezocht en daarnaast krijgt die ook een flink geldbedrag mee voor het feit dat die moet verhuizen.
Ik vroeg me af of ik ook aanspraak kan maken op een deel van dit geld. Echter sta nergens in het hurcontract genoemd, deel van de huur wat ik zo regelmatig betaalde en betaal maak ik naam hem over, dan wel contact. Wel sta ik vanaf dag 1 op dit adres ingeschreven.
Wat zijn mijn rechten in deze situatie?
Bij persoonlijke geschillen met hem heeft, heeft hij ook wel eens eruit gefloept dat ik niet hoef te verwachten dat ik mee ga verhuizen met hem als de procedure in gang wordt gezet. Dat zou dan betekenen dat ik op straat kom omdat ik niet mijn eigen woning heb.
Is het ook mogelijk dat ik via de makelaar mijn eigen woonruimte eis of heb ik hier ook geen recht op omdat hij op papier gezien de enige huurder van het pand is en er alleen voor hem een nieuwe woonruimte gezocht wordt?
graag hoor ik jullie advies/mening hierover.
groet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 13 jun 2010 12:51 Onderwerp: Re: Heeft een 'medehuurder' recht op een uitkoopsom vd makelaar? |
|
|
ryan schreef: | Wat zijn mijn rechten in deze situatie? |
Voor de duidelijkheid: je bent naar alle waarschijnlijkheid geen "medehuurder". Zie bijv. hier.
Jullie hebben geen van beiden "recht" op een afkoopsom. Wel heeft jouw vriend het recht om de huurovereenkomst voort te zetten. Dat recht wordt nu afgekocht met de afkoopsom.
Jij hebt niet het recht om de huurovereenkomst voort te zetten, dus jij hebt niet zo'n ruilmiddel. Als je niet zelf verhuist, zal de eigenaar van de woning je via een kort geding laten uitzetten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|