Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 31 jul 2025 11:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Niet betalen van factuur slechte geleverde prestatie
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 791


BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 2:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, maar je hebt de wetsartikels van non-conformiteit gehanteerd, vandaar. In het geval van een wanprestatie zul je meestal een ingebrekenstelling moeten sturen. Dit staat allemaal in boek 6. Art. 80 of 82 is een van de relevante wetsartikels.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ralph_N



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HR

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 12:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had per mail (eigenlijk ging het meeste verkeer per mail) al een ingebrekestelling gestuurd (maar dan zonder wetsartikelen) en daar is geen gehoor aangegeven. Zij hebben de fouten erin laten zitten en mij vervolgens anderhalve maand later de factuur opgestuurd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 791


BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de door jou redelijke termijn is verlopen zijn ze in verzuim. En dan kun je ontbinden. Dat betekent dat alle prestaties ongedaan gemaakt moeten worden. Jij hoeft niet te betalen en zij krijgen hun tijd terug. Dat laatste kan niet, dus misschien ben je toch een vergoeding verschuldigd. Een andere optie is een schadevergoeding. Ook hiervoor moet je in boek 6 zijn.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ralph_N



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HR

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2010 15:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het verhaal krijgt een nieuw staartje.
Vandaag hebben wij dus een brief ontvangen van een incassobureau.
De originele rekening van 1725 euro is nu opeens een dikke 2000 euro. Ruim 300 euro aan incassokosten en 25 euro registratiekosten. Zover ik weet en heb onderzocht vallen beide buiten de richtlijnen van het NVI en zijn de registratiekosten zelfs sinds 2001 verboden.

Maar goed, ik heb dus een tegenreactie geschreven, aangezien wij volgens het juridisch loket in ons gelijk staan, alsmede via de meesten hier. Meer tips zijn nu dus welkom, zie de brief hieronder:


Quote:

Wij schrijven u deze brief na aanleiding van de door u gestuurde brief.
Wij zijn het niet eens met de factuur van uw client, --- BV, vanwege een aantal redenen.
De belangrijkste reden is dat het door hen geleverde product, genaamd de ‘--- applicatie’, dusdanig beschadigd is dat wij hem niet kunnen gebruiken. Bovendien is --- haar afspraken niet nagekomen wat betreft het leveringstermijn, iets dat --- meerdere malen erkend heeft (zie bijlagen). Zelfs na ingebrekestelling van ons aan hen, is het probleem niet verholpen en daardoor is het contract ontbonden, aldus de Nederlandse wetgeving (BW 6). Er is hier dus sprake van een wanprestatie van uw client. Bovendien moesten wij deze fouten zelf ontdekken, terwijl dit behoort tot de werkzaamheden van uw client. Zij behoren hen product te testen, wat niet gebeurd is.

In een eerdere brief die wij aan uw client hebben geschreven is uitgebreid te lezen wat er mis is met het product en hoe --- haar afspraken niet is nagekomen, wat zij vervolgens erkend hebben. Deze brief inclusief de bijbehorende stukken zijn bijgevoegd als bijlagen. Daarnaast heeft uw client in haar laatste brief aan ons aangegeven niet op de hoogte te zijn geweest van de problemen. Dit is een aantoonbare leugen, het bewijs hiervan, alsmede hen brief, zijn ook meegestuurd in de bijlagen.

Omdat wij in eerste instantie genoegen namen met het ontbinden van het contract, zijn wij door deze actie genoodzaakt om een schadevergoeding te eisen (conform de wet, BW 6), omdat wij dusdanig veel tijd en geld kwijt zijn geraakt aan het ontbinden van het contract, het opsporen van alle problemen en het proberen op te lossen van de problemen, alsmede de problemen die hen product heeft veroorzaakt aan onze website. Bovendien hebben wij meerdere klachten ontvangen van onze klanten, die gebruik wilden (en hebben gemaakt) maken van het door --- gemaakte product. Waardoor wij imagoschade hebben geleden.

Mocht u door willen gaan met het incassoproces dan verzoeken wij u om de zaak voor te leggen bij de Nederlandse rechtbank. De rechtbank mag vervolgens de wettelijke wanprestatie van uw client beoordelen.


Tips en suggesties zijn meer dan welkom en stel ik zeer op prijs, alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds