|
Auteur |
Bericht |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 791
|
Geplaatst: zo 13 jun 2010 2:45 Onderwerp: |
|
|
Ja, maar je hebt de wetsartikels van non-conformiteit gehanteerd, vandaar. In het geval van een wanprestatie zul je meestal een ingebrekenstelling moeten sturen. Dit staat allemaal in boek 6. Art. 80 of 82 is een van de relevante wetsartikels. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Ralph_N
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
Berichten: 12
|
Geplaatst: zo 13 jun 2010 12:30 Onderwerp: |
|
|
Ik had per mail (eigenlijk ging het meeste verkeer per mail) al een ingebrekestelling gestuurd (maar dan zonder wetsartikelen) en daar is geen gehoor aangegeven. Zij hebben de fouten erin laten zitten en mij vervolgens anderhalve maand later de factuur opgestuurd. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 791
|
Geplaatst: zo 13 jun 2010 13:40 Onderwerp: |
|
|
Als de door jou redelijke termijn is verlopen zijn ze in verzuim. En dan kun je ontbinden. Dat betekent dat alle prestaties ongedaan gemaakt moeten worden. Jij hoeft niet te betalen en zij krijgen hun tijd terug. Dat laatste kan niet, dus misschien ben je toch een vergoeding verschuldigd. Een andere optie is een schadevergoeding. Ook hiervoor moet je in boek 6 zijn. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Ralph_N
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
Berichten: 12
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 15:58 Onderwerp: |
|
|
Het verhaal krijgt een nieuw staartje.
Vandaag hebben wij dus een brief ontvangen van een incassobureau.
De originele rekening van 1725 euro is nu opeens een dikke 2000 euro. Ruim 300 euro aan incassokosten en 25 euro registratiekosten. Zover ik weet en heb onderzocht vallen beide buiten de richtlijnen van het NVI en zijn de registratiekosten zelfs sinds 2001 verboden.
Maar goed, ik heb dus een tegenreactie geschreven, aangezien wij volgens het juridisch loket in ons gelijk staan, alsmede via de meesten hier. Meer tips zijn nu dus welkom, zie de brief hieronder:
Quote: |
Wij schrijven u deze brief na aanleiding van de door u gestuurde brief.
Wij zijn het niet eens met de factuur van uw client, --- BV, vanwege een aantal redenen.
De belangrijkste reden is dat het door hen geleverde product, genaamd de ‘--- applicatie’, dusdanig beschadigd is dat wij hem niet kunnen gebruiken. Bovendien is --- haar afspraken niet nagekomen wat betreft het leveringstermijn, iets dat --- meerdere malen erkend heeft (zie bijlagen). Zelfs na ingebrekestelling van ons aan hen, is het probleem niet verholpen en daardoor is het contract ontbonden, aldus de Nederlandse wetgeving (BW 6). Er is hier dus sprake van een wanprestatie van uw client. Bovendien moesten wij deze fouten zelf ontdekken, terwijl dit behoort tot de werkzaamheden van uw client. Zij behoren hen product te testen, wat niet gebeurd is.
In een eerdere brief die wij aan uw client hebben geschreven is uitgebreid te lezen wat er mis is met het product en hoe --- haar afspraken niet is nagekomen, wat zij vervolgens erkend hebben. Deze brief inclusief de bijbehorende stukken zijn bijgevoegd als bijlagen. Daarnaast heeft uw client in haar laatste brief aan ons aangegeven niet op de hoogte te zijn geweest van de problemen. Dit is een aantoonbare leugen, het bewijs hiervan, alsmede hen brief, zijn ook meegestuurd in de bijlagen.
Omdat wij in eerste instantie genoegen namen met het ontbinden van het contract, zijn wij door deze actie genoodzaakt om een schadevergoeding te eisen (conform de wet, BW 6), omdat wij dusdanig veel tijd en geld kwijt zijn geraakt aan het ontbinden van het contract, het opsporen van alle problemen en het proberen op te lossen van de problemen, alsmede de problemen die hen product heeft veroorzaakt aan onze website. Bovendien hebben wij meerdere klachten ontvangen van onze klanten, die gebruik wilden (en hebben gemaakt) maken van het door --- gemaakte product. Waardoor wij imagoschade hebben geleden.
Mocht u door willen gaan met het incassoproces dan verzoeken wij u om de zaak voor te leggen bij de Nederlandse rechtbank. De rechtbank mag vervolgens de wettelijke wanprestatie van uw client beoordelen.
|
Tips en suggesties zijn meer dan welkom en stel ik zeer op prijs, alvast bedankt. |
|
|
|
 |
|