|
Auteur |
Bericht |
Herfstweer
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: vr 07 mei 2010 11:57 Onderwerp: Dualisme en wethouder in door college ingestelde commissies |
|
|
Sinds het dualisme mag een wethouder geen deel meer uit maken van een raadscommissie maar hoe zit dat met een commissie die is ingesteld door het college (in casu t.b.v. straatnaamgeving)? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: za 08 mei 2010 15:40 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is dit aan de gemeente zelf (check de betreffende verordening waarmee de straatnamencommissie is ingesteld en hun werkwijze etc. is geregeld). _________________ Mine! |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 09 mei 2010 20:51 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij geen enkel probleem dat een wethouder in zo'n commissie plaatsneemt. |
|
|
|
 |
Herfstweer
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: di 11 mei 2010 14:03 Onderwerp: |
|
|
Wat betreft dualisme lees ik wel over raadsleden die niet in door de raad ingestelde commissies mogen zitten maar over het college kan ik niks terug vinden.
Na wat leeswerk lijkt dat de algemene opvatting is dat een lid van het college geen lid van een commissie kan zijn die datzelfde college adviseert. Valt natuurlijk wat voor te zeggen. |
|
|
|
 |
betula
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 20:46 Onderwerp: |
|
|
Een goede jurist leest eerst eens wat er eigenlijk in de wet staat , dus ik zou zeggen: lees artikel 82 t/m 84 Gemeentewet eens en dan weet je het juiste antwoord en kun je de voorgaande reacties overslaan  _________________ Wie zich minder ergert en wat vaker verwondert, wordt geen 80 maar minstens 100. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 23:06 Onderwerp: |
|
|
Dus het mag niet. Artikel 84 lid 1 jo lid 2 jo 83 lid 2 Gemeentewet. |
|
|
|
 |
|