|
Auteur |
Bericht |
Pantoffel
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 jul 2010 21:51 Onderwerp: Pakket 2 maanden zoek, verkoper weigert ontbinding |
|
|
Ruim 2 maanden geleden bereikte ik overeenkomst via marktplaats. De goederen werden via TNT verstuurd.
Echter de bestelling kwam nooit aan, desondanks stond er bij tracktrace dat de bestelling was afgeleverd. 1,5 maand later verscheen echter de melding: pakket niet opgehaald bij afhaalpunt, terugverstuurd. Het adres van deze afzender was echter niet bekend en dus werd het opgeslagen in een depot.
Ik heb toen ik de gewijzigde status zag de verkoper gemaild dat ik zag dat het pakket terecht was en nu bewezen was dat ik het niet had ontvangen aangegeven dat ik de goederen niet meer hoef en zodoende de koop ontbonden. Nu weigert zij echter de koop te ontbinden, omdat ze zegt dat er een overeenkomst is.
Moet ik de goederen nog af nemen of moet zij ze terug nemen en m'n geld teruggeven. Het gaat dus om particuliere verkoop. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 jul 2010 22:51 Onderwerp: |
|
|
Nu het gaat om een koop tussen twee consumente, kun je de koop niet ontbinden zonder dat hieraan een ingebrekenstelling is vooraf gegaan. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Pantoffel
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 jul 2010 23:19 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Nu het gaat om een koop tussen twee consumente, kun je de koop niet ontbinden zonder dat hieraan een ingebrekenstelling is vooraf gegaan. |
Wat is precies een ingebrekestelling?
Ik heb meerdere keren aangegeven dat de goederen niet ontvangen had en dat ik deze wilde ontvangen of m'n geld terug.
Voldoet dat? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 jul 2010 2:33 Onderwerp: |
|
|
Dat is een schriftelijke aanmaning (brief) waarmee je de tegenpartij een laatste termijn geeft om alsnog aan haar verplichtingen te voldoen.
Als je op dit woord googled of bij wikipedia kijkt vind je meer informatie. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|