|
Auteur |
Bericht |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: di 11 mei 2010 14:59 Onderwerp: Huisvredebreuk? |
|
|
Een ex-vriend,van mijn toenmalige vriendin,heeft mij eerst mishandeld, ik heb aangifte gedaan,en daarna mijn voordeur vernield,de woningbouw beweert dat ik zelf voor de kosten van de deur opdraai,
Mijn vraag is, als een ander mijn voordeur met geweld vernield, omdat de persoon binnen wil komen,wie draaid dan op voor de kosten,van deze deur?
En kan ik ergens de schade verhalen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 11 mei 2010 15:24 Onderwerp: |
|
|
Jij kunt de schade natuurlijk verhalen op de persoon die die deur heeft vernield. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: di 11 mei 2010 15:37 Onderwerp: |
|
|
Je kan nooit rechtstreeks op de dader afstappen, om schade te verhalen,er zal toch een instantie moeten zijn die bemiddeld,om de schade te vergoeden.
Welke instantie? |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: di 11 mei 2010 16:33 Onderwerp: |
|
|
Rechtstreeks op de dader af stappen kan (juridisch) wel degelijk - je schrijft een brief aan de dader dat hij kosten van zijn handelen € xx zal moeten betalen, uiterlijk binnen twee weken na datum van de brief. Bij geen reactie de brief nog een keer aangetekend versturen (of meteen de eerste keer aangetekend, als er haast bij is).
Als hij niet betaalt, is de eenvoudigste oplossing om bij de politie te vragen om de schadevergoeding te voegen in de strafzaak. De rechter neemt dit dan mee in de behandeling van de strafzaak, dan hoef je niet zelf naar de rechter te stappen. Zorg voor een zo duidelijk mogelijk bewijs van de gemaakte kosten (bijv. factuur van reparatie). _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 11 mei 2010 16:55 Onderwerp: |
|
|
En als er geen strafzaak komt, dan kun je de schuldenaar voor de kantonrechter dagen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|