Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
FlipjeVla
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: vr 07 mei 2010 23:01 Onderwerp: Executioraal inbeslagname. |
|
|
Beste mensen,
In het huis van mijn partner is laatst een deurwaarder langs geweest die een lijst opgesteld heeft mbt executiorale inbeslagname van inboedel.
Nu is het geval dat er ook spullen op staan die niet het bezit zijn van mijn partner (ik sta buiten de gerechtelijke procedure). Inmiddels ben ik te weten gekomen, dat ik door het tonen van een aankoopbon, aan kan tonen dat de spullen niet aan mijn partner toebehoren en ik protest aan kan tekenen.
Vraag 1: wanneer en waar dien ik de bonnen in?
Vraag 2: Er is beslag gelegd op spullen waar ik geen bon meer van heb, hoe nu te handelen?
Gr. |
|
|
|
 |
IDH
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 08 mei 2010 15:30 Onderwerp: |
|
|
Het is aan de beslagnemer, of in een opheffingsgeding: de rechter, die kunnen besluiten tot opheffing van het beslag.
Je kunt de bonnen het beste - in kopie - overleggen aan de deurwaarder, die zal dan vervolgens contact opnemen met de beslagnemer, waarmee overleg kan worden gevoerd over opheffing.
Overigens zegt een bon nog altijd niks. Het kan immers ook een bon van je partner zijn, tenzij nadrukkelijk jouw naam er op staat. Is dit niet het geval, dan is de situatie eigenlijk gelijk aan geen bon. In dergelijke gevallen zal je in rechte - indien de beslaglegger je niet gelooft - moeten aantonen dat de in beslag genomen goederen van jou zijn. Het zal moeilijk zijn om dat te doen slagen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|