|
Auteur |
Bericht |
Oene
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 13:02 Onderwerp: Hoe strak zijn de 6 weken bezwaar bij gemeente |
|
|
Hallo lezer
Wat mij opvalt is dat er hier in de gemeente bij de bekendmaking verleende vergunningen vaak vergunning wordt verleend voor een evenement en dat dit gebeuren reeds plaatsvindt binnen de zes weken waarin men bezwaar tegen aan kan tekenen.
V.B. Bekendmaking 21 April : standplaatsvergunning en ontheffing drank horeca wet voor koninginnedag 30 April.
Bezwaar maken heeft dan geen zin want het zijn slechts 9 dagen tussen bekendmaking en evenement !!!!
Hoe zit dit eigenlijk ?
Volgens mij een wassen neus. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 13:14 Onderwerp: |
|
|
Nee, want als je bezwaar maakt, kun je ook een voorlopige voorziening vragen bij de rechtbank. |
|
|
|
 |
Oene
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 13:24 Onderwerp: |
|
|
Hallo StevenK
Dus bezwaar aantekenen bij de gemeente EN tegelijkertijd een voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank kan het
evenement dus stopzetten ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 14:55 Onderwerp: |
|
|
Ja. De voorzieningenrechter moet dan natuurlijk wel van mening zijn dat het bezwaar op het eerste gezicht gegrond lijkt te zijn. (En inderdaad "EN".) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 24 apr 2010 7:42 Onderwerp: |
|
|
Klopt allemaal, maar neemt niet weg dat TS (door mij) gevolgd kan worden in de constatering dat veel gemeenten de publicatie van evenementenvergunningen (en de verlening daarvan) heel vaak zo kort voor een evenement doen, dat daar voor de burger wel een belangrijke mate van inspraak verloren gaat. Het normale bezwaar met een fatsoenlijke termijn is nu eenmaal een lagere drempel dan op het laatste moment én een bezwaar in te dienen bij het bestuursorgaan én een voorlopige voorziening aan te vragen bij de rechtbank. Om niet te spreken van een veeeeeeel lagere drempel.
Ik vraag mij af of onder omstandigheden iets dergelijks niet onrechtmatig kan zijn. Bijvoorbeeld wanneer het bestuursorgaan weet dat voor een bepaald groot evenement waarschijnlijk bezwaren zullen bestaan terwijl het toch pas een paar dagen tevoren gepubliceerd wordt. |
|
|
|
 |
Oene
|
Geplaatst: za 01 mei 2010 15:55 Onderwerp: |
|
|
StevenK, bona fides en cia76 bedankt voor jullie reakties en het is me helemaal duidelijk geworden !
Tot een volgende keer maar weer !
Groeten Oene |
|
|
|
 |
|