|
Auteur |
Bericht |
Chantal24
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 7:06 Onderwerp: opzeg termijn maar per direct vertrekken, salaris? |
|
|
Beste forumleden,
Ik heb ontslag genomen bij mijn huidige werkgever. Nu willen zij dat ik voor het einde van de maand mijn werk overdraag en dan hoef ik daarna niet meer terug te komen.
Volgens mijn contract heb ik echter 1 maand opzegtermijn en ik wil dat salaris niet missen.
Hoe kan ik aanspraak maken op het salaris over de opzegtermijn? Wat moet ik wel en niet doen als ik maandag weer op werk kom voor mijn week?
P.S. Het betreft een jaarcontract waarvan ik 3 maanden heb opgemaakt. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 21:59 Onderwerp: |
|
|
Gewoon: laat ze even opschrijven dat jij per 1 juni op je eigen verzoek uit dienst zult treden en dat zij hebben besloten jou met ingang van 30 april a.s. vrij te stellen van werkzaamheden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
IDH
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 mei 2010 23:19 Onderwerp: |
|
|
Je kunt ook nog altijd zelf aangeven dat je opzegt tegen het einde van de maand, met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand. De werkgever kan je niet verplichten eerder te vertrekken. Zulks gebeurt normaliter juist uit coulance door vrijstelling van werkzaamheden tot het einde van het dienstverband onder de voorwaarde dat bij beëindiging geen vakantieverloftegoed resteert. (ofwel je wordt geacht je vakantiedagen op te nemen). |
|
|
|
 |
|