Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 13:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Executoriaal beslag, hulp gezocht!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jdvs90

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 20:04    Onderwerp: Executoriaal beslag, hulp gezocht! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit met een probleem.
Ik ben 20 jaar en woon nog bij mijn moeder die in de ziektewet zit.

Ik had een schuld van 800 euro bij een incassobureau die ik voor een groot deel afgelost heb. Maar na een paar termijnen gemist te hebben, kreeg ik een brief thuis waarin staat dat ik op 26 april 2010 (a.s. maandag) een executoriaal beslag op mijn roerende zaken kan verwachten.
Indien ik niet thuis ben, kunnen ze toch mijn moeders huis in met politie en een slotenmaker.

Het gaat om een bedrag van 281,52 euro.
Nu wilde ik dit bedrag vandaag betalen met mijn studiefinanciering, maar tot mijn schrik zijn er al allerlei automatische incassos van mijn rekening geschreven waardoor ik nog slechts 60 euro bezit op dit moment.

Nu kan ik misschien nog aan andere vragen om mij dat geld te lenen, maar dat kan ik dan pas maandag op mijn rekening storten en overmaken, en dat is dan al te laat.

Nu is mijn vraag:
Gaan ze maandag meteen spullen uit ons huis halen?
Alleen beslag op mijn spullen?
Mag ik, indien ik geld kan lenen, de deurwaarders ook betalen maandag?
Is 281 euro niet een te laag bedrag om beslag te leggen?

Stel dat ik het geld niet kan lenen, kan ik dan nog een betalingsregeling treffen als ze executoriaal beslag komen leggen?

Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen, ik ben echt ten einde raad en ik wil echt niet dat ze beslag komen leggen om mijn moeders spullen!

Dus als iemand mij zou kunnen helpen, heel erg graag.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn tip: leen het geld, bel maandagochtend meteen die deurwaarder en vraag of je diezelfde dag bij hem op kantoor kunt komen betalen.

Want ja, de deurwaarder kan inderdaad gewoon beslag leggen. De hoogte van de vordering maakt niet uit en blijkbaar (gezien het executoriale) is er een vonnis.

Je kunt proberen alsnog een betalingsregeling te treffen als men bij jou aan de deur staat, maar gezien de gang van zaken rond de eerdere regeling verwacht ik niet dat jou nog zo'n regeling toegestaan wordt. Beter is dus om zelf actief aan de slag te gaan. Uiteindelijk moet die schuld immers toch eens betaald worden.
jdvs90

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heel erg bedankt voor de tip!
Het probleem is wel dat ik met school op maandag de hele dag weg ben, dus wat dat betreft kan ik het niet betalen, maar misschien als zij akkoord gaan met dinsdag, dan kan ik dat wel proberen.

Maar als de deurwaarders voor de deur staan, kan ik ze dan ook gewoon die 281 euro geven of gaan ze dan alsnog spullen in beslag nemen.
En nemen ze de spullen gelijk mee of hoe gaat dat in zijn werking?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jdvs90 schreef:
Heel erg bedankt voor de tip!
Het probleem is wel dat ik met school op maandag de hele dag weg ben, dus wat dat betreft kan ik het niet betalen, maar misschien als zij akkoord gaan met dinsdag, dan kan ik dat wel proberen.

Maar als de deurwaarders voor de deur staan, kan ik ze dan ook gewoon die 281 euro geven of gaan ze dan alsnog spullen in beslag nemen.
En nemen ze de spullen gelijk mee of hoe gaat dat in zijn werking?

Als de deurwaarder op de stoep staat zal die 281 niet genoeg zijn, omdat er al weer executiekosten bij zijn gekomen.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou het schooltripje maar even skippen ........................
jdvs90

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

oke maar weten jullie ook misschien of de spullen dan gelijk meegenomen worden of niet?

Ik las op internet een paar keer dat het eerst opgeschreven word en dat je dan nog bijvoorbeeld 2 dagen hebt om te betalen, betaal je niet dan komen ze de spullen halen.

klopt dit?

En zoals jullie het zien, kan ik voor de rest dus niks meer doen aan de in beslag name, behalve dan even bellen en vragen of ik op kantoor mag komen betalen?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 3:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bel de deurwaarder op en ga nog voor maandag of maandag vroeg in de ochtend bij hem langs om het geld te brengen. (Dus wat je in je laatste zin schrijft.)

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je al een betekening ontvangen dan of is de zaak al voorgekomen, of gaat het hier om een dwangbeval? Uit je bericht dacht ik af te leiden dat je gewoon een afbetalingsregeling hebt met het incassobureau...

spullen worden meestal niet gelijk meegenomen, meestal is er nog een beveltermijn van 2 a 3 dagen. Dit is echter niet altijd het geval.
jdvs90

BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is niet echt een zaak.. ik bedoel er zijn geen rechters of officiele 'dingen' bij komen kijken. Ik had een schuld van 800 euro, die heb ik afbetaald tot de 281 euro en toen heb ik een aantal termijnen gemist, waardoor zij me deze brief stuurden dat ze executoriaal beslag komen leggen op mijn roerende goederen.

Ik zal in ieder geval dan morgenvroeg bellen of ik het op kantoor mag brengen, en hoop dat het mag en dat het dan allemaal voorbij is. Dit was echt een weekend vol stress!

En in welke gevallen worden de spullen gelijk meegenomen?
Want ik heb zoiets; prima als jullie mijn spullen mee willen nemen, maar niet die van mn moeder. Zij wordt hier dan de dupe van en dat vind ik onterecht.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 16:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jdvs90 schreef:
Het is niet echt een zaak.. ik bedoel er zijn geen rechters of officiele 'dingen' bij komen kijken. Ik had een schuld van 800 euro, die heb ik afbetaald tot de 281 euro en toen heb ik een aantal termijnen gemist, waardoor zij me deze brief stuurden dat ze executoriaal beslag komen leggen op mijn roerende goederen.

Executoriaal betekent dat er een titel is. En die titel ontstaat door een vonnis of een dwangbevel.
Bekijk de homepage
MikkieMuis

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
jdvs90 schreef:

Executoriaal betekent dat er een titel is. En die titel ontstaat door een vonnis of een dwangbevel.

ja klopt, alleen had de TS daar niets van vermeld. Dus voor zover ik weet, indien gene vonnis of dwangbevel kan er geen executoriaal beslag gelegd worden.

Indien uw moeder thuis is duidelijk bewijs kan laten zien dat bepaalde spullen op haar naam staan (vb dmv aankoopfacturen) kunnend eze niet worden opgeschreven.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de persoon die aan de deur komt om "executoriaal beslag" te leggen geen gerechtsdeurwaarder is met een executoriale titel (officieel document zoals een vonnis of notariele akte dat begint met "In naam der Koningin"), dan moet je de man niet binnen laten en is het hoog tijd om een klacht in te dienen.

Maar de kans dat men hier echt geen executoriale titel heeft lijkt mij eerlijk gezegd klein. De kans lijkt mij groter dat je niet goed in de gaten hebt dat er een verstekvonnis is gewezen en betekend.

Of misschien was er voor die schuld van 800 euro al een executoriale titel en heb je vervolgens een betalingsregeling getroffen die je inmiddels niet meer nakomt.

tikSimone

BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben benieuwd hoe het afgelopen is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds