|
Auteur |
Bericht |
MrStress
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 22 apr 2010 10:52 Onderwerp: Oneens met de Arboarts, welke stappen moet ik ondergaan? |
|
|
Ik moest vandaag bij de Arboarts verschijnen wegens ziekte.
Ik heb haar verteld dat ik me niet goed voel wegens stress op het werk en heb de klachten: vaak misselijk, hoofdpijn, moe, duizelig en ben een aantal keer tijdens het werk gaan braken door de stress. Heb ook verteld veel moeite met het werk te hebben. veel werk weinig pauze hoge werkdruk, en als er iets fout wordt gedaan krijg je meteen op je dak. onaardige en hele gestreste collega's en ook welles agressief, waar door ik ook wel agressief door kan worden. Ik zie het echt helemaal niet zitten, wordt er al duizelig van als ik alleen maar denk aan het werk.
maar mijn arbo arts heeft me vandaag verteld dat ik maandag weer aan de slag moet, en dat ik halve dagen zou moeten gaan werken. dit vind ik totaal onterecht. en mijn loon is nog eens stopgezet wegens het een keer niet bellen naar mijn werkgever. die mij dan ook niet eens even opbelt. ik heb nu wel goed contact met mijn werkgever mag hij dit nog wel doen?
Mijn vraag is welke stappen moet ik ondergaan want maandag is al over een aantal dagen en zie me zelf maandag echt niet werken! heb al een afspraak met mijn huisarts voor morgen. Ga een second opinion aanvragen maar die resultaten krijg ik niet voor maandag neem ik aan. maar als ik maandag niet ga werken is het werkweigering en dan zit ik helemaal in de problemen. wat moet ik doen? alvast bedankt! |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 22 apr 2010 12:50 Onderwerp: |
|
|
Het klopt dat je in principe maandag weer aan de slag moet gaan. Je werkgever mag namelijk op het oordel van de bedrijfsarts afgaan.
Je hebt ook de mogelijkheid om een second opinion aan te vragen bij het UWV, maar dat duurt inderdaad een tijdje. In de tussentijd zou je eigenlijk gewoon moeten "proberen" om toch weer aan het werk te gaan.
Wellicht is het een optie om toch gewoon maandag te proberen en indien het echt niet gaat, dat meteen aan te geven bij de werkgever. Die is dan mogelijk gehouden om opnieuw de bedrijfsarts te laten kijken. |
|
|
|
 |
Paula van O
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 20
|
Geplaatst: do 22 apr 2010 23:34 Onderwerp: |
|
|
Wat bedoel je met dat je loon is stopgezet omdat je een keertje niet naar je werkgever hebt gebeld?
Bedoel je dat je bent vergeten je ziek te melden? En hoeveel geld is er ingehouden dan?
Ik heb hier nog nooit van gehoord en het lijkt mij alles behalve rechstgeldig, maar ik heb te weinig informatie om daar echt een antwoord op te geven. Bijvoorbeeld wat waren de omstandigheden? Wat staat daarover in je contract ed?
Ik zou maandag in ieder geval naar mijn werk gaan en eventueel na overleg met werkgever een vrije dag nemen of ziekmelden. In de tussentijd ook zeker een second opinion aanvragen, maar dat kan inderdaad een tijdje duren. |
|
|
|
 |
rien_nl
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 apr 2010 23:25 Onderwerp: one3ens met arboarts |
|
|
zowel de werkgever als de werknemer moeten zich beiden tot het uiterste inspannen voor de terugkeer. Er ligt dus niet alleen bij jouw een verantwoordelijkheid om het te proberen,maar ook bij de werkgever.
De werkgever moet hier beslist niet te makelijk over denken.
Dus proberen maandag en vraag een gesprek aan met je leidinggevende of een andere personeelsmedewerker. Leg je bezwaren uit en overleg wat zij eraan denken te gaan doen. Belangrijk LEG DIT GESPREK SCHRIFTELIJK VAST. Probeer er zo uit te komen. Lukt het niet kun je altijd nog naar huis gaan. Je probeert het de volgende dag gewoon weer.
Leg deze situaties vast.
Als je huisarts adviseert dat je niet kunt werken neem dit dan op met je arbodienst hoe die er over denken. De stem van je huisarts kan belangrijk zijn.
Of als alles niet lukt trek je de trukendoos los
Ik neem als voorbeeld een van mijn medewerkers
Hij had last van zijn rug maar zowel de arboarts als uwv adviseerde 30 %
werkhervatting.
Om toch te verzuimen kiest hij een ziektre die niks met zijn rug te maken heeft .Dus van de mexicaanse griep vielen we naar een buikgriep en van de buikgriep naar beklemming op de borst. Vervolgens wegens integratie
geen mogelijkheid om te werken.
Nu is hij zgn pscychologisch in de war.
Maar op hyves staat hij wel doodleuk op de feestavonden van zijn stamkroeg. En als ik het zo bekijk niet echt met grote rugklachten. _________________ Late haver komt ook op |
|
|
|
 |
|