|
Auteur |
Bericht |
Gewoonissos
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 14
|
Geplaatst: di 18 mei 2010 16:41 Onderwerp: |
|
|
Ja zoiets had ik natuurlijk al verwacht.
Kan iemand mij vertellen wat nu de juiste stappen zijn om een bezwaarschrift op te stellen en om deze naar een hopelijk goed resultaat (geen boete) te leiden?
Hoe zit het met het precieze bezwaarschrift icm oproepen van getuigen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 18 mei 2010 17:33 Onderwerp: |
|
|
Bezwaar: tijdig indienen, kopie van het boetebesluit erbij, datum, handtekening, duidelijk maken dat je het niet met het besluit een bent, vertellen waarom het besluit naar jouw mening niet juist is.
Doe er als het even kan een schriftelijke verklaring bij van een getuige. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gewoonissos
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 14
|
Geplaatst: di 08 jun 2010 16:48 Onderwerp: |
|
|
Hoe ziet zon verklaring van een getuige er ruwweg uit? |
|
|
|
 |
Ralph_N
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: di 08 jun 2010 17:01 Onderwerp: |
|
|
Apart topic. Ik heb vorige week iets soortgelijks meegemaakt. Het was enorm warm en ik liep te tillen met allerlei spullen. Ik moest oversteken, maar het voetgangers stoplicht was rood. Het fietserslicht was echter groen, dus ik kijk of er niks aan komt en loop door. Staat er 30m verderop een agent op mij te wachten die mij een bekeuring geeft voor het lopen door rood licht ( ).
Moraal van het verhaal, hoe kinderachtig sommige agenten kunnen zijn, jij bent op dat moment (voor de wet) fout.
Dit geintje kost mij overigens ook 60 euro, belachelijk. Of iemand moet nog een goede tip hebben om er onderuit te kunnen kopen.  |
|
|
|
 |
Gewoonissos
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 15:12 Onderwerp: |
|
|
Kleine update over deze zaak.
Destijds heb ik bezwaar ingediend met getuigenverklaring.
Heb nu een dagvaarding ontvangen en mij wordt het verbreken van artikel 82 lid Reglement verkeersregels ten laste gelegd.
Kan iemand vertellen wat er dan gaat gebeuren? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 16:26 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Artikel 82 lid 3 RVV 1990:
Bestuurders zijn tevens verplicht de in bijlage II, onderdeel 8 , vastgestelde aanwijzing om te stoppen op te volgen die wordt gegeven door daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersbrigadiers. |
Dat is het artikel waar u destijds de bekeuring voor ontvangen heeft.
U zult nu voor de rechter moeten verklaren waarom u destijds niet gestopt bent voor de verkeersbrigadier. |
|
|
|
 |
Gewoonissos
|
Geplaatst: wo 23 mrt 2011 12:34 Onderwerp: |
|
|
Ok, de kosten van de originele boete waren 60 euro. Gaat deze prijs nou omhoog als ik "verlies"? |
|
|
|
 |
|