|
Auteur |
Bericht |
Maik4701
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 14:55 Onderwerp: Samenwonen? |
|
|
Misschien zit ik hier helemaal verkeerd maar ik probeer het gewoon.
Ik woon sinds augustus 2006 in een 2 kamerwoning in Amsterdam.
Een vriend van mij woont nu in Tilburg en krijgt een baan in Amsterdam.
Ik wil hem totdat hij een eigen huis heeft gevonden bij mij in huis nemen en dus ook bij mij laten inschrijven. De woninbouwvereniging zegt dat dit niet mag omdat het huis voor maar 1 persoon bestemd is. Echter in het contract staat het volgende:
Het gehuurde is uitsluitend bestemd om te worden gebruikt als woonruimte ten behoeve van huurder (en leden van zijn gezin).
Het is dus schijnbaar niet perse voor 1 persoon.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt,
Groet,
Maikel |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 15:24 Onderwerp: |
|
|
Misschien heeft de woningbouwvereniging bedoeld te zeggen dat het huis bestemd is voor één huishouden in plaats van voor één persoon. Dit lijkt in ieder geval uit hetgeen je uit het contract citeert te blijken. Je moet nu dus nagaan of jij en die vriend één huishouden zouden vormen. Ik denk dat verdedigbaar is dat dit wel kan. En anders doe je toch net of jullie verliefd zijn?
Echter, in het contract staat natuurlijk het woord huishouden helemaal niet genoemd. Aantonen dat die vriend tot jouw gezin behoort lijkt me niet mogelijk tenzij je zegt dat jullie een stel zijn. |
|
|
|
 |
|