|
Auteur |
Bericht |
LieverNiet
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 16:02 Onderwerp: Verduistering bekend door hele winkel. |
|
|
Hallo,
Ik heb in een supermarkt gewerkt, waar er door mij verduistering is gepleegd voor, ze zeggen, 45 euro ?
Nu heb ik onderzoekskosten + de schuld terug moeten betalen, en dat is gebeurt.
Alleen nu, heb ik een uitnodiging gekregen voor verhoor bij de politie.
Ik snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant; ik heb er spijt van en het is terugbetaald. En daarbij ook nog eens dat de bedrijfsleider het aan elk personeel heeft verteld over mij. Zelfs alle 16 en 17 jarige weten alles. Dit mag toch ook niet?
Mijn vraag is; wat kan er nu gebeuren?
MVG
Deniec. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 19:09 Onderwerp: |
|
|
Het terugbetalen van de schade staat los van het strafrechterlijke traject. Je kan dus gewoon vervolgd worden voor verduistering, ook al heb je alle schade al vergoed. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 19:46 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed overigens zo dat het na dat politiegesprekje niet echt verder zal gaan, juist vanwege de omstandigheden van het geval. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 19:49 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij ook dat er geen (verdere) stappen worden ondernomen.
Waarschijnlijk is er officieel aangifte gedaan door de supermarkt maar zal de Officier van Justitie de zaak seponeren gezien de omstandigheden. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 20:48 Onderwerp: |
|
|
Een boete lijkt mij toch wel op zijn plaats... Achteraf spijt heb ik ook altijd als iets fout gaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 20:50 Onderwerp: |
|
|
Dat moet de OvJ beoordelen. Vervolgen mág, maar hoeft niet. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 20:55 Onderwerp: |
|
|
Klopt. En voor zover je daarmee op mijn bericht reageert, merk ik op dat het evenzeer op de berichten van jou en Nemine van toepassing is . _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
LieverNiet
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 apr 2010 10:49 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, en ik wacht het verder nog af vrijdag.
En spijt had ik al voordat ik er mee gepakt werd, was er ook al mee gestopt voor ik gepakt werkd, aangezien dat niet was wat ik wilde. |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 16 apr 2010 16:44 Onderwerp: |
|
|
LieverNiet schreef: | Bedankt, en ik wacht het verder nog af vrijdag.
En spijt had ik al voordat ik er mee gepakt werd, was er ook al mee gestopt voor ik gepakt werkd, aangezien dat niet was wat ik wilde. |
Nu de vrijdag is gekomen en al enigzins is gevorderd, ben ik wel benieuwd hoe een en ander is afgelopen. |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 14:36 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Een boete lijkt mij toch wel op zijn plaats... Achteraf spijt heb ik ook altijd als iets fout gaat. |
Officier kijkt ook naar de situatie in dit soort zaken. Zo kan het zijn dat de Officier beslist te seponeren, zodoende geen strafblad voor iemand te veroorzaken. Een strafblad kan verregaande gevolgen hebben voor iemand. In het voordeel van TS sprekende is natuurlijk dat hij niet moeilijk heeft gedaan van het terug betalen.
[edit]: Excuseert u mij, ook een seponering is te vinden in een VOG. Alleen heeft dit zeer lage gevolgen. |
|
|
|
 |
|