|
Auteur |
Bericht |
mizan
|
Geplaatst: wo 27 apr 2005 16:36 Onderwerp: Licentierecht |
|
|
Ik heb een spel bedacht en heb een bedrijf gevonden die wel mogelijkheden ziet. Zij willen de rechten van het spel echter niet kopen omdat ze zelf ook spellen bedenken. Nu hebben ze voorgesteld om het op basis van licentie te gebruiken maar dan moet ik wel m'n voorwaarden stellen.
Ik heb geen clou wat licentierecht inhoudt, waar ik aan moet denken en of het wel een goede zet is.
Kan iemand mij hierbij helpen? |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: wo 27 apr 2005 19:05 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook niet thuis in Licentierecht, maar je moet blij zijn dat ze je licentie niet willen kopen.
Als zij onder licentie je spel op de markt willen brengen en het wordt een groot succes (zie bijvoorbeeld Colonisten van Catan) dan verdien je er meer aan.
Mocht je spel totaal floppen en je hebt het idee dat het aan het bedrijf ligt dan kun je altijd nog het spelen op de markt (laten) brengen.
Als je je rechten verkoopt ontvang je eenmalig een (groot) bedrag maar verdien je er op de lange termijn niets aan. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
mizan
|
Geplaatst: wo 27 apr 2005 20:16 Onderwerp: Licentierecht |
|
|
Bedankt voor je snelle reactie!
Kent iemand misschien een goed licentiebemiddelingsbureau in de buurt van Eindhoven? |
|
|
|
 |
|