Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 20 jun 2025 18:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Europese Grondwet - voor of tegen?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 4 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Referendum Europese Grondwet, ik stem
Voor!
51%
 51%  [ 25 ]
Tegen!
48%
 48%  [ 24 ]
Niet!
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 49

Auteur Bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2005 21:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er 'nee' gestemd zou worden krijgen we: een 3e wereldoorlog, een slechte reputatie internationaal gezien, een achterstand met de rest van de wereld etc...Dat is als we Brinkhorst, Donner en Balkie moeten geloven.

Ondertussen reageerde Balkenende op de geschetste situatie dat 'nee'stemmers de overhand zouden krijgen met: "Speculeren daarover draagt niet bij aan een constructief debat''.

Vooral door blijven dreigen met hele overtuigende "inhoudelijke" argumenten om 'ja' te stemmen...dat draagt ten minste bij aan een constructief debat.
Angrybye
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2005 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een paar weken terug vond Balkenende 'Er is dan ook geen enkele reden ons in de verdediging te laten duwen. Integendeel: degenen die campagne voeren tegen de Grondwet dienen zich te verdedigen'.

Hij weet dat hij gelijk heeft, echte argumenten voor de grondwet hoeft hij derhalve niet meer te geven.

nu.nl schreef:
De premier wees erop dat 85 procent van de Tweede Kamer - CDA, VVD, D66, PvdA en GroenLinks - voor de grondwet is. Maar de meeste fracties hebben laten weten de uitspraak van de bevolking bij het referendum zwaar te zullen laten meewegen. Balkenende verwacht niettemin dat de Kamer de grondwet uiteindelijk zal goedkeuren.

Bij een 'tegen' verwacht Balkenende kennelijk dat de Kamer inziet dat de bevolking eigenlijk 'voor' hoort te zijn. Tja, de Kamer kan natuurlijk niet accepteren dat het volk zich door de tegenstanders laat misleiden!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2005 23:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Ramonkey en bona fides: Word!

Ik heb net overigens ook de stemwijzer gedaan. Ik ben verbijsterd! En heel kwaad! Ik had 54%. Ze verdraaien de boel enorm. Bijvoorbeeld de vraag: Een lidstaat moet kunnen uittreden. Natuurlijk moet dat kunnen, maar dat kan nu ook al. Toch is het zo dat ales je 'eens' kiest dat wordt gezien als overeenkomend met de EGW.

Dit is echt pure misleiding. En gewoonweg genant. Angrybye

Laatst aangepast door Duch op di 10 mei 2005 23:47, in totaal 1 keer bewerkt
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2005 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Referendum stemwijzer schreef:

Uw opvattingen komen voor
70%

overeen met de Grondwet.

Toch maar eens een mijn standpunt gaan bezien.
Maar ja die 30% waar ik het niet mee eens ben, ben ik dan ook faliekant tegen.
saar

saar

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: do 12 mei 2005 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm volgens stemwijzer ben ik 64 procent voor Cool

Nou ik weet nog niet wat ik ga stemmen, dr zijn nu weer argumenten tegen wat betreft dierenwelzijn Crying or Very sad . Aangezien ik persoonlijk dieren hoog op mijn agenda heb staan zal ik mij hier nog even in gaan verdiepen.
Verstuur e-mail
bona fides

BerichtGeplaatst: do 12 mei 2005 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

saar schreef:
Nou ik weet nog niet wat ik ga stemmen, dr zijn nu weer argumenten tegen wat betreft dierenwelzijn Crying or Very sad .

Vermoedelijk is dit tegenargument iets als "De Grondwet doet niets tegen dierenbeulen", of iets subtieler "De Grondwet bevat geen verbod op stierengevechten".

De meeste argumenten volgen in ieder geval dit patroon.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 12 mei 2005 22:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het valt me op dat de grootste tegenstanders te vinden zijn in zowel de uiterst linkse hoek (SP) als de uiterst rechtse hoek (LPF, Christen-Unie, Wilders).

De argumenten zijn ook hetzelfde: we willen de macht terug die we aan Brussel hebben verkwanseld.

Links zegt "Brussel zal ons asociaal maken". Rechts zegt "Brussel gaat ons veel te soft maken".

Of gisteren iemand van de Edmund Burke stichting bij NOVA: Turkije heeft alles met de Grondwet te maken, want: "De Grondwet bepaalt dat stemverhoudingen evenredig zullen zijn aan de grootte van de bevolking. Turkije zal daarom bij intreding onevenredig veel macht krijgen." Interessante redenering!

Het gemeenschappelijke immigratiebeleid: "dat moeten we echt niet hebben, kijk maar hoe Spanje zomaar 800000 illegalen legaliseert, die komen allemaal naar Nederland". Men beseft niet dat dit juist een superargument vóór een gemeenschappelijk immigratiebeleid en dus de Grondwet is (ik beken dat ik niet uit mijn hoofd weet hoe dit beleid op het moment geregeld is).
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: do 12 mei 2005 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er wordt een belabberde campagne gevoerd van beide kanten. Dat staat inmiddels wel vast.
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2005 10:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
saar schreef:
Nou ik weet nog niet wat ik ga stemmen, dr zijn nu weer argumenten tegen wat betreft dierenwelzijn Crying or Very sad .

Vermoedelijk is dit tegenargument iets als "De Grondwet doet niets tegen dierenbeulen", of iets subtieler "De Grondwet bevat geen verbod op stierengevechten".

De meeste argumenten volgen in ieder geval dit patroon.

SP geeft dat argument op hun website, dat daarmee het hele artikel uit zijn verband wordt geruk is een klein detail Angrybye Ik heb nog geen een enkel argument tegen gehoord wat hout snijdt... alleen maar onzin.. Goede reden dus om voor te stemmen...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2005 10:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Of gisteren iemand van de Edmund Burke stichting bij NOVA: Turkije heeft alles met de Grondwet te maken, want: "De Grondwet bepaalt dat stemverhoudingen evenredig zullen zijn aan de grootte van de bevolking. Turkije zal daarom bij intreding onevenredig veel macht krijgen." Interessante redenering!

Helemaal geen interessante redenering; echt een non-argument. De EGW bepaalt niet of Turkije toetreedt, en de stemverhoudingen zijn nu zonder grondwet ook al evenredig aan de grootte van de bevolking. Ik denk dat de mensjes van de EU daar zelf ook wel al over nadenken als ze in oktober met Turkije gaan praten.. Angrybye

bona fides schreef:

Het gemeenschappelijke immigratiebeleid: "dat moeten we echt niet hebben, kijk maar hoe Spanje zomaar 800000 illegalen legaliseert, die komen allemaal naar Nederland". Men beseft niet dat dit juist een superargument vóór een gemeenschappelijk immigratiebeleid en dus de Grondwet is (ik beken dat ik niet uit mijn hoofd weet hoe dit beleid op het moment geregeld is).

Waarom denkt iedereen altijd dat iedereen naar Nederland komt?! Echt... zo geweldig is Nederland nou ook weer niet... En inderdaad, eerder een argument voor dan tegen... Angrybye
Pet Shop Boys - Integral
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2005 10:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat ik een campagne ga voeren "Als je niet weet waar de EGW over gaat, blijf 1 juni dan gewoon lekker thuis, en koop een boksbal om je woede op te botvieren, in plaats van een referendum over iets heel anders daar voor te gebruiken" Very Happy
Ik kan me niet voorstellen waarom de regering ooit gedacht heeft dat het houden van een referendum nuttig zou zijn Rolling Eyes
Pet Shop Boys - Integral
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2005 11:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat het parlement (de regering is duidelijk tegen dit referendum) gedacht heeft dat het staatsrechtelijk zuiverder is ofzo. Dan is het het Europese volk dat zichzelf de grondwet stelt of zoiets.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2005 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is heel spannend!

12 procent voor, 12 procent tegen, 12 procent weet niet.

De rest gaat niet stemmen Smile.
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2005 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

???
Bona Fides schreef:

Het is heel spannend!

12 procent voor, 12 procent tegen, 12 procent weet niet.

De rest gaat niet stemmen Smile.

Quote:
Referendum Europese Grondwet, ik stem;
Voor! 63% (12 stemmen)
Tegen! 36% (7 stemmen)
Niet! 0% (0 stemmen]

Waar haal jij die statistieken vandaan?
bona fides

BerichtGeplaatst: za 14 mei 2005 0:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Waar haal jij die statistieken vandaan?

Opiniepeiling die vanavond bij NOVA Politiek werd aangehaald.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 4 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds