|
Auteur |
Bericht |
Michiel27
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 07 apr 2010 21:30 Onderwerp: Buurman wil schuurtje bouwen in tuin van mij..... mag dat??? |
|
|
De situatie is als volgt;
Sinds augustus 2009 woon ik samen in een benedenwoning/appartement met een stuk aangrenzende tuin die omheind is door schutting. Nu bestaat dit complex uit 3 woonlagen en de 1e en 2e woonlaag is eigendom van dezelfde verhuurder. De bovenste woonlaag heeft een lange tijd te koop gestaan en is pas geleden verkocht.
Nu kwam een paar weken geleden die bovenbuurman bij mij langs met de mededeling dat hij graag een schuurtje wilde bouwen in mijn achtertuin! Het schijnt dat in zijn koopakte sprake is van een perceel splitsing voor alle 3 de appartementen. Nu is het zo dat op dit moment geen bebouwing aanwezig is in de tuin, en ik kan ook niet opmaken of er vroeger dan wel/niet een schuurtje heeft gestaan.
Na het bestuderen van de splitsingsakte blijkt dat deze akte opgesteld is in 1976! Is dit recht dan niet allang verjaard?
Heb inmiddels al mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld die het een en ander gaan uitzoeken om te kijken wat mijn rechten zijn. Ook de beperking van een deel van de tuin is nooit vermeld in mijn huurcontract. Wie is hier dan fout??
Ik ga er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het schuurtje er niet meer mag komen. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: wo 07 apr 2010 22:13 Onderwerp: |
|
|
Je verhuurder heeft aanspraken uit de verkoopakte, jij zelf niet. Je kunt je verhuurder aanspreken op de wens van de bovenbuurman, en erop wijzen dat je volgens de huurovereenkomst aanspraak hebt op de hele tuin, zonder die te hoeven delen. Hij zal daarvoor moeten zorgen, voor zover dat in de overeenkomst staat. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|