Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...
Contract aanko...
schade veroorz...
teruggave inko...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 05 dec 2025 4:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gewaarschuwt en daarna gestraft
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Acda

BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2010 15:21    Onderwerp: Gewaarschuwt en daarna gestraft Reageer met quote Naar onder Naar boven

Augustus 2010 ben ik getroffen door een hersenbloeding , een forse bloeding maar gelkukkig niet op een vitale plek. Zoals iedereen zal begrijpen ben ik er dus een poosje uitgeweest bij mijn werkgever , om exacte data te noemen , ik ben zaterdag 22 augustus getroffen door de bloeding , en de tweede week van januari weer aan de slag gegaan, een verzuim van bijna 5 maanden. Bij terugkeer constateerde ik geheel verwacht dat men mijn plaats/functie heeft ingevuld met een collega van een ander filliaal , logisch tot zo ver.....
Bij mijn terugkeer , werd er erg om de hete brei heen gedraaid , een directe collega van mij heeft besloten van zijn pensioen te gaan genieten en zonder het met zoveel woorden te zeggen wordt er veel gezinspeeld dat ik enkel zijn functie kan gaan krijgen maar dat mijn oorspronkelijke functie naar de plaatsvervanger zal gaan. voor mij houdt dit in dat mijn werkzaamheden ernstig gaan veranderen , van een actieve speler aan een zeer drukke werkplaatsreceptie naar iemand met hoofdzakelijk een functie van archieveren en administratieve werkzaamheden.

Voor de goede orde , men noemt de functie hetzelfde , het salaris wordt niet aangepast en mijn standplaats wordt niet veranderd.

Moet ik zomaar akkoord gaan met deze verandering?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
DENNIS79

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2010 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp de titel van het bericht niet helemaal... of eigenlijk helemaal niet!

Wellicht dat er nog iest meet een waarschuwing en bestraffing in het verhaal verwerkt moet worden, zodat ook beter beoordeeld kan worden in hoeverre je ergens akkoord mee dient te gaan?
Acda

BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2010 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja nu je het zegt is het inderdaad niet helemaal duidelijk. omdat ik gelukkig geen blijvende schade heb overgehouden aan de hersenbloeding zien wij deze als een waarschuwing . mensen in mijn omgeving vragen me weleens :" Heb je iets aan je hersenbloeding overgehouden?" hellaas moet ik dan zeggen dat het enige wat ik aan overhou een andere baan is. De bedrijfsarts is met mij eens dat een verandering van werkzaamheden binnen het reintegratieproces in elk geval zeer ongewenst en ook zeer ongebruikelijk is , mijn baas heeft daar echter maling aan. Dus de waarschuwing die ik van mijn lijf heb gekregen , daar krijg ik nu van mijn baas straf voor , beetje figuurlijk omschreven. Overigens wil mijn baas niets op papier zetten omtrend de andere werkzaamheden , de functieomschrijving blijft immers hetzelfde is zijn verweer. Ik voel me gestraft voor een hersenbloeding en vraag me af of dit alles zomaar kan.
Verstuur e-mail
Acda

BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2010 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand hier een advies in ? binnenkort wordt er over gesproken en het is voor mij erg belangrijk om te weten wat ik wel en niet kan zeggen.
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 10:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, het zal best zo zijn dat je functiebeschrijving hetzelfde blijft, maar de inhoud van de functie is dat natuurlijk niet. Als jij zeker weet wat jij je oude baan gewoon weer aankunt, dan lijkt het mij toe dat je recht hebt om op de oude plek terug te keren. Het hangt misschien ook een beetje samen met waarom die collega van het andere filiaal naar jullie filiaal is gegaan. Was dat alleen voor het tijdelijk invullen van jouw functie of zou hij daar zijn baan verliezen?

De jurisprudentie zegt dat een werknemer op redelijke eisen van de werkgever moet ingaan. Maar: een werkgever moet zich ook een goed werkgever tonen.

Je kunt een formeel traject instappen. Dat kan in je nadeel aflopen, maar ook in je voordeel (dus: dat je terug mag naar je oude functie). Dat voordeel kan echter wel als een nadeel uitpakken, want formele trajecten verzuren.

Ik adviseer je daarom in goed overleg met je werkgever een middenweg proberen te vinden. Misschien is het mogelijk dat jullie de functies 50-50 invullen? Dan hebben jullie allebei een werkplaats-deel en een meer administratief deel. Voel je daar voor?
Acda

BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 23:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het 50% -50% principe heb ik voorgesteld maar dit was onbespreekbaar. Het dreigt een beetje onnodig te escaleren. Ik ben welliswaar lang afwezig geweest , maar wel buiten mijn schuld om , en dat mijn functie tijdelijk wordt ingevuld lijkt mij niet meer dan logisch , maar verwachte hem wel in zijn geheel terug te krijgen. We zullen wel in gesprek gaan maar daar is vaak geen ruimte voor een voorstel , het is dan meer werkinstructie dan werkoverleg.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds