Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 28 jun 2025 0:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

schatten snelheid
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
romke

Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 15:37    Onderwerp: schatten snelheid Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb net wat meegemaakt wat mij verbaast en wat mij vreemd in de oren klint vandaar mijn vraag .
Reed samen met een vriend op een 80 km weg en reed ook 80km en haal een auto in die ongeveer 70 km reed .Ben plm 4km verder waar ik de autweg op wil rijden ,via licht singnalen gemaand tot stoppen
Daarbij word mij te kennen gegeven dat de beide agenten via hun eigen km teller geschat hadden dat ik plm 140 km per uuur zou hebben gereden en dat dit afgerond ongeveer 110 zou zijn dus een boeten van 30 km te snel zal volgens de agenten binnekort bericht krijgen over deboete .
Werd ook nog even te kennne gegeven dat als zij mochten beslissen ik het rijbewijs dirct kwijt was geweest.Voor de duidelijkheid ben geen weg piraat en zo heb ik mij ook niet gedragen.
Ik weet zeker dat ik niet sneller hb gereden dan bij het inhalen 95 en daarna gewoon weer tachtig de agenten zaten volgens eigen zeggen 4 auto s achter mij .Is dit de normale gang van zaken of....?
En ten tweede wat doe ik nu verder
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 1:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je een transactievoorstel gekregen of een WAHV-beschikking?

(Vermoedelijk een beschikking. Dat kan verklaren waarom men heeft "afgerond" tot 110 km/h, want 30km/h te hard is nog net een WAHV-feit.)

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb helemaal nix gekregen zou via de post komen is mij meegedeeld
komodo

komodo

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat mij een beetje bevreemd is hoe de agenten in kwestie een goede snelheidsmeting hebben kunnen doen als er constant auto's tussen jou en de politieauto hebben gezeten, of begrijp ik je verkeerd? Ik zou dus van de politie willen weten hoe de agenten dat hebben gedaan. Konden zij, ondanks dat er 4 auto's tussen jou en hen hebben gereden, hun snelheid dan voortdurend aanpassen aan jouw snelheid? In dat geval is het nodig dat alle 4 de auto's tussen jou en het dienstvoertuig ook zo veel te hard reden.

Misschien ga ik in het volgende een beetje overboord, maar ik denk dat er wel wat in zit. Ik vermoed dat je over enige tijd een beschikking krijgt ingevolge de wet Mulder (herkenbaar door een grote M in rechter bovenhoek). Daarvan wordt geen procesverbaal opgesteld dus is het moeilijker om de nodige informatie boven tafel te krijgen. Wat je kunt doen is via een WOB verzoek die informatie alsnog te krijgen. Wat zij je moeten geven is:

- de toegestane snelheid;
- de afstand tussen het gemeten en metend voertuig, met de vaststelling dat die onderlinge afstand tijdens het meten van de snelheid gelijk dan wel nagenoeg gelijk bleef;
- de afstand waarover de snelheid van het voertuig werd gemeten;
- de geconstateerde snelheid (afgelezen snelheid);de gemeten snelheid volgens ijktabel (= snelheid ijktabel behorende bij de boordsnelheidsmeter);
- de gecorrigeerde snelheid (= gemeten snelheid volgens ijktabel minus de correctie of snelheid ijktabel waarin de correctie reeds is opgenomen);
- de overschrijding in aantal kilometers per uur.
- ijkrapport van de snelheidsmeter, met ijktabel en datum ijking.

Tegelijk teken je formeel bezwaar aan bij de OvJ, op grond van de wet Mulder, tegen de boete waarin je aangeeft de gronden te zullen aanvullen nadat je de gegevens uit je WOB verzoek hebt ontvangen.

Mocht de OvJ op tijd zijn met het geven van de bovenstaande informatie, dan kun je aan de hand daarvan een bezwaarschrift opstellen, tenminste als daartoe aanleiding is. Als de OvJ op zich laat wachten moet je hem aanmanen de informatie alsnog te geven. Doet hij dat nog niet, dan ga je in bezwaar bij de OvJ op grond van de awb. Als het echt moet sleep je hem voor de bestuursrechter om de informatie te geven. Gedurende de tijd die je nodig hebt om het WOB verzoek rond te krijgen, loopt de termijn voor de Wet Mulder door. Let daar dus op. Wees eventueel op tijd met een verzoek om verlenging van de bezwaartermijn. Als de OvJ echt treuzeld, is dit iets om op te nemen in het formele bezwaarschrift.

Het kan zijn dat je ineens een brief krijgt waaruit blijkt dat de OvJ een en ander niet goed heeft begrepen en je al direct een beslissing op je bezwaar krijgt, of in de correspondentie omtrent het WOB verzoek krijg je de mededeling dat je beroep op de kantonrechter hebt ingesteld. In dat geval is het noodzakelijk dat je meteen een brief verzend naar de kantonrechter waarin je uitlegt dat je de stukken niet hebt mogen ontvangen en je daarom geen effectief bezwaar en beroep kunt instellen.

Als je eenmaal alle stukken hebt ontvangen, dan stuur je een aanvullend bezwaarschrift naar de OvJ waarin je de gronden voor je bezwaar tegen de boete aanvult. Hoe dat er uit moet komen te zien hangt mede af van de inhoud van de ontvangen stukken. Ik vermoed dat er een kans is dat de meting niet goed is gedaan. Als dat zo is, leg je dit uit in je bezwaarschrift.

Daarna wordt je bezwaar eventueel afgewezen door de OvJ. Dat gebeurt heel veel, ook als je in feite gewoon gelijk hebt. Dan ga je in beroep op de kantonrechter. Op dat moment zul je moeten betalen, als een soort borgstelling. Dat krijg je terug als je gelijk krijgt van de rechter. In je beroepsschrift ga je in op je argumenten waarom de boete onterecht was (bijvoorbeeld omdat uit de stukken blijkt dat de ijking te lang geleden was, of omdat de trajectmeting niet goed is uitgevoerd).

Maar, let wel: de rechter is doorgaans genegen om de lezing van de politie voor waar te houden. Let er dus wel op of je in de toegezonden stukken informatie kunt vinden die er op wijzen dat je een kans maakt. Wees daar kritisch in, want het traject kost tijd en inspanning en ik zou die moeite alleen nemen als je werkelijk aanknopingspunten hebt.
romke

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de agenten die mij staande hielden gaven te kennen dat zij mijn snelheid geschat hadden .
doordat ik afstand nam van de auto die ik inhaalde en hun eigen snelheid .
vind het vreemd mat het is toch echt waar
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 6:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

romke schreef:
de agenten die mij staande hielden gaven te kennen dat zij mijn snelheid geschat hadden .
doordat ik afstand nam van de auto die ik inhaalde en hun eigen snelheid .
vind het vreemd mat het is toch echt waar
Het gaat er natuurlijk alleen om, wat de rechter er van vindt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds