|
Auteur |
Bericht |
dikdap
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 1:29 Onderwerp: waar of niet waar? buurman gebruikt zt mijn schutting lees> |
|
|
hoe zit dit nou? (zt = zonder toestemming)
schutting bij ons achter is door mijn buurman met planken en prikkeldraad versierd OMDAT hij zijn zin niet kreeg i.v.m. de erfafscheiding, van daar deze auwitz versiering.
de aangiftes bij de politie hoor ik maar niets van en de wijkagent zei; de aangifte van huisvredebreuk kan niet omdat er politie bij moet zijn als je meerdere malen hem de erf toegang weigert, hij liet dit dus ook weg in het pv .
wij zijn telkens doelwit van beschadigingen.....
ik heb mijn buurman aangeschreven met het volgende:
Cluster : Geen
Eigenaar schijven: D.*****
Ons kenmerk: 010
Aan de Heer: A. ********
***** ****** **
Onderwerp: schutting
******** 24 maart 2010
Geachte heer, **********
Hierbij vragen wij uw aandacht voor het volgende.
Wij hebben geconstateerd dat u illegaal planken met prikkeldraad hebt bevestigd aan onze schutting.
Omdat wij eigenaar zijn van de schutting en wij u geen toestemming hebben gegeven deze schutting te gebruiken, sommeren wij u de planken met prikkeldraad binnen een week, gerekend vanaf de verzenddatum van deze brief, te verwijderen en verwijderd te houden.
Mocht u hier geen gehoor aan willen geven, ben ik genoodzaakt dit uit handen te geven aan een advocaat.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,
dan NU zijn antwoord:
******* 27 maart 2010 <<datum van brief in mijn bus = s'avonds 31-3-2010
geachte heer D ***********
uw brief van 24 maart 2010 hebben we als zodanig ter kennisgeving gelezen.
u heeft geconstateerd dat ik planken met prikkeldraad aan de schutting heb bevestigd en volgens uw constatering is dat illegaal.
laat ik u het volgende mededelen als een schutting op de erfascheiding staat, het was zelfs uw wens die u kenbaar maakte bij de wbv om de schutting op de erfascheidingsgrens te plaatsen, dan moet u niet klagen dat ik gebruik van uw voorstel.
privaat rechtelijk gezien mag ik dingen doen met de schutting aan mijn kant zij schilderen, bevestigen van planken, het hangen van planten, enz.....
kennelijk bent u niet op de hoogte of u heeft geen kennis van feiten
als ik u was zou ik me omtrent bovenstaande onderwerp laten voorlichten.
mocht u mij opnieuw benaderen verzoek ik u vriendelijk doch dringend om mij niet in het vooruitzicht te stellen met een dreigend schijven.
met de meeste hoogachting, A *******
deze en uw brief worden ook aan woningbouw en politie verstuurd c.q. afgegeven
NOU IS MIJN VRAAG BEN IK NOU GEK AAN HET WORDEN OF MIJN BUURMAN A ?
een schutting die van mij is (helemaal van mij) deze staat idd op de scheiding waar zijn schuur van 9m40 bij lang loopt !
even voor de goede orde! volgens mij(zo goed als wel zeker) houden politie en wbv hem het handje boven zijn hoofd <hij woond hier ± 28 jaar is van molukse afkom<
mede door hem is mijn woongenot bijna 3 jaar lang verstoord
volgens mij mag hij niet zonder toestemming aan mijn schutting zitten! als dit wel zo is zet ik morgen de schop in de grond en verplaats de schutting met jakarta kruid
de dame van hier naast, vrouw van deze man die deze nette brief scheef heeft al eens dreigend in mijn voortuin gestaan met een hak-mes enz enz.......
wat moet ik hier mee aan ( ik zit al stil te denken aan een TV uitzending welke buren tereur zeer hard aan pakt )
in afwachting van jullie schijven over dit onderwerp (topik)
m.v.g. dik(dap) |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 7:21 Onderwerp: |
|
|
Helaas heeft de buurman gelijk. Zie artikel 5:60 e.v. BW of Google eens op mandeligheid. |
|
|
|
 |
dikdap
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 10:18 Onderwerp: |
|
|
gegoogled en hier kom ik op het volgende:
Quote: | Boek 5. Zakelijke rechtenTitel 5. MandeligheidArtikel 60Mandeligheid ontstaat, wanneer een onroerende zaak gemeenschappelijk eigendom is van de eigenaars van twee of meer erven en door hen tot gemeenschappelijk nut van die erven wordt bestemd bij een tussen hun opgemaakte notariële akte, gevolgd door inschrijving daarvan in de openbare registers. |
dit gaat over "gemeenschappelijk eigendom" de schutting is helemaal van mij zelf, zou toch te gek voor woorden zijn als je een auto te veel op de scheidingslijn zou zetten en de volgende dag zie je dat je auto is bewerkt met (bijvoorbeeld) verf.
wel even bedankt voor uw reactie |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 11:49 Onderwerp: |
|
|
WimWest verwees naar 5:60 "en verder". In dit geval is art. 5:62 BW van belang. De schutting staat op de scheidsmuur, dus is gemeenschappelijk eigendom. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|