|
Auteur |
Bericht |
dikdap
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: za 03 apr 2010 23:33 Onderwerp: voor een kennis: hij heeft last van boom gemeente w.k.h.doen |
|
|
hij heeft last van een boom die over zijn erf heen komt, mag hij die snoeien , hoe zit dit wettelijk
tevens heeft hij div keren takken op zijn hoofd gehad en/of zijn kinderen, gemeente is van op de hoogte alleen doe doet er niets aan.
zijn ze dat verplicht en hoe moet hij (of ik) te werk gaan bij de gemeente?
mvg, dik(dap) |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: zo 04 apr 2010 9:33 Onderwerp: |
|
|
Brief sturen (aangetekend) aan de gemeente waarin je eist dat de overhangende takken worden gesnoeid binnen een redelijke termijn (me dunkt dat dat binnen een maand moet lukken, ze hebben een plantsoenendienst). Geef aan dat je, als hieraan niet wordt voldaan, je eigenhandig zult overgaan tot snoeien, zulks op grond van artikel 5:44 BW.
Of de toepassing hiervan helemaal klopt, aangezien het om een overheidslichaam gaat, weet ik niet zeker (dus nog even niet snoeien) - het zal in ieder geval een stimulans zijn voor de gemeente om iets te doen. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
dikdap
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: zo 04 apr 2010 10:37 Onderwerp: |
|
|
ja het gaat idd om een tak van de boom, op de site van de (volgens mij) tros staat/stond dat gemeente de zelfde verplichingen heeft als een burger in dit geval, kon alleen het art daar over niet vinden.
ik heb hem ook al gezegd dat hij hen eens moet gaan aanschijven in een tijdbestek van 2 weken (dit doen zij namelijk ook bij hun burgers)
bij geen reactie uwerzeids neem ik aan dat u me de vrijheid geeft de tak van de boom te mogen snoeien / enz enz \
de stukje van de (tros)even als quote>>
Quote: |
Boomhinder.
En toch,
In dit geval kunt u uw rechten ontlenen aan de wettelijke regels en waaraan ook een gemeente zich aan heeft te houden.
Immers, wetsregels gaan b o v e n gemeentelijke verordeningen!
Op grond van overmatige hinder lichtbeneming en in uw geval beschadiging van uw eigendommen kunt u zo'n zaak wel degelijk voor de rechter brengen, daar kan een gemeente niet tegenin gaan.
---------------
wou ik alleen ff laten zien, meestal trekken gemeente zich toch snel terug in dit geval.
|
bedankt dat je zo snel reageren wou: Laurens
ook een ander zijn adv is alsnog welkom, mvg dik(dap) |
|
|
|
 |
|