Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
mamas
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 02 apr 2010 21:20 Onderwerp: family life?? Is dit in het belang van mijn kind? |
|
|
Hallo iedereen,
Mijn situatie is als volgt:
Met mijn ex heb ik een zoontje van 4. Onze relatie is verbroken toen mijn zoontje nog net geen 2 was. Onze relatie is op een niet zo'n leuke manier geëindigd waarbij mijn ex mij meerdere keren heeft geslagen vlak voor ons kind. Ook heeft hij me andere dingen aangedaan.
Ik heb daarna wel geprobeerd om een goede omgangsregeling met hem te treffen. Dit ging maar heel even goed, maar hij hield zich steeds niet aan afspraken. Hierdoor heb ik het contact verbroken. Ons zoontje begon zichzelf te slaan. Mijn ex woont bij zijn moeder. Tijdens onze relatie is mijn zoontje nooit alleen bij haar geweest, dus zij heeft nooit op hem gepast. Wel heb ik haar bij de zwangerschap proberen te betrekken, maar ik was wel altijd terughoudend, omdat zij ook rare streken had. Zij was er onder andere ook mede verantwoordelijk voor dat afspraken wat betreft de omgang met mijn zoontje niet goed werden nagekomen.
Na een half jaar geen contact te hebben gehad heeft zij een brief geschreven naar mij waarin zij me smeekte om mijn zoontje weer te zien. Na hier een tijdje over nagedacht te hebben, heb ik hierin toegestemd. Na ongeveer 9 keer is ook dit contact weer gestopt, omdat ze wederom zich niet aan afspraken hield. Ik heb trouwens ook nooit om alimentatie gevraagd. Vader keek bijna niet naar ons zoontje om. Nu heeft de moeder van mijn ex dus via de rechter voor elkaar gekregen dat zij family life heeft en dus ook om een omgangsregeling mag vragen. Daarbij heeft ze een brief naar de rechter gestuurd waarin ik compleet zwart word gemaakt en dat het er eigenlijk op neer komt dat ik niet goed voor mijn zoontje zorg. En dat zij zoveel zorg heeft gehad om die kleine en voor hem heeft gezorgd.
Hoe is dit mogelijk na 9 bezoekjes. Ze betaalt geen cent en heeft die kleine nog nooit naar school of dokter of iets dergelijks hoeven brengen. Bovendien voed ik mijn zoontje op samen met mijn moeder!
Die maakt ze ook zwart en nog iemand van mijn familie.
Ik heb bewijzen van dat ze liegt. En ze probeert ook nog eens mijn zoontje tegen me op te stoken. Dat is toch niet gezond voor een kind. Nu komt er wel een onderzoek van de Raad van de Kinderbescherming naar de situatie. Dus bij mij thuis. Hier ben ik eigenlijk wel blij om, maar kan ik daar wel mijn zegje doen en hoeveel kans maak ik? Ik heb gewoon echt bewijzen van dat mevrouw liegt.
Mijn volgende vraag is eigenlijk of ik evt ook aangifte kan doen van smaad en/of laster? Ze vertelt nl leugens over mij tegen de rechter,dus dit staat natuurlijk op papier, om mij schade aan te brengen. En omdat ik denk dat ze het in haar hoofd heeft gehaald om die kleine gewoon weg bij mij te halen. Ik ben gewoon een goede moeder en daar ben ik van overtuigd, maar wat kan ik hieraan doen en heb ik een kans?
Mijn zoontje heeft in het verleden vaak driftbuien gehad waarbij hij zichzelf sloeg. Dit was ten tijde van de omgang. Nu slaat hij zichzelf nog maar sporadisch. Bijna niet meer eigenlijk. Maar hij wordt wel getest op school en andere instanties omdat hij een ontwikkelingsachterstand zou hebben. Ik weet nog niet waar dit door komt, maar denk wel dat het niet goed voor hem is als hij in een omgeving komt waarin hij opgezet wordt tegen zijn moeder. Ik heb zelf wel voorgesteld aan de rechter om omgang te hebben in een omgangshuis. Alleen voor de vader!! Maar eerst komt het onderzoek dus.
Ik hoop dat dit een beetje een duidelijk beeld geeft. Sorry dat het zo lang is.
Groetjes mamas |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 03 apr 2010 19:34 Onderwerp: |
|
|
Het klinkt als een heel nare en complexe situatie. Heeft de vader het kind erkend en heeft hij ook gezag?
Als ik het goed begrijp loopt er een Raadsonderzoek op verzoek vd rechtbank ter beantwoording vd vraag of omgang met vader in het belang van je kind is. Of is het een beschermingsonderzoek in het kader van mogelijke ondertoezichtstelling? Of ivm de vraag of gezamenlijk gezag in het belang van jullie kind is?
Het ingewikkelde en moeilijk hieraan is dat het recht op omgang op zich los staat van de problemen die er tussen ouders zijn. Het is begrijpelijk dat jij angst en woede heeft door het verleden en het geweld, maar dat wil op zich niet zeggen dat omgang sowieso slecht is voor het kind of dat vader zijn kind wat aan zal doen (of heeft hij die ook wel eens geslagen oid?).
Naar ik aanneem heb je nav het tussentijds verzoek van ex/zijn moeder om een tijdelijke omgang de gelegenheid gehad hierop te reageren. Is er verder niets over overwogen in de beschikking?? En hoe staat het dan omschreven? heeft hij bijv elke twee weken een paar uurtjes? hoe lang verwacht de raad dat het nog duurt voor hun onderzoek afgerond is?
Als je je kind thuishoudt terwijl er een omgang is opgelegd door de rb, dan krijg je wellicht een kort geding aan je broek waarin bijv dwangsommen worden gevraagd. Dan word je al gauw in de hoek gedrukt van moeder die haar kind weghoudt van pa en krijg je dus de schijn tegen.
Wat misschien wel kan is proberen in overleg te treden met de advocaat van vader over aanvankelijk begeleid contact, dus bijv in aanwezigheid van een voor het kind vertrouwd persoon zoals een familielid of via het omgangshuis. Vooral benadrukken dat dit in het belang van het kind is omdat hij rustig aan de omgangssituatie moet wennen, temeer omdat hij momenteel al moeilijk in zijn vel zit. Of je kunt mediation voorstellen om de communicatie weer op gang te brengen (dit klinkt nl. als een soort prestigestrijd die hij over het hoofd van het kind voert).
Waarschijnlijk denk je nu: dit station is al lang gepasseerd, en het zal in de praktijk niks opleveren, maar je laat zo de rechtbank wel zien dat je van goede wil bent en ook best in trant van oplossingen denkt. Als vader dan overal nee op zegt dan wordt langzaam aan duidelijk dat hij niet in het belang van zijn kind denkt en mogelijk een andere agenda erop na houdt.
Je kunt ook zelf een kort geding aanspannen om de tijdelijke omgang op te doen schorten totdat het Raadsonderzoek afgerond is. Maar ook in kort geding zal de rechter hoogstwaarschijnlijk proberen te schikken of voorlopige afspraken willen maken totdat het raadsonderzoek afgerond is.
Wat vindt je advocaat? Misschien kun je met diegene bovenstaande opties bespreken? Of zelf om een ondertoezichtstelling vragen, zodat bureau jeugdzorg in het spel komt en een rol kan spelen? dan zou de raad het onderzoek moeten uitbreiden met een zogenaamd beschermingsonderzoek. punt is wel dat een pure omgangs-ots eigenlijk nooit gebeurt. Als het allemaal een drama wordt, kan er tzt aan de rb gevraagd worden een bijzondere curator voor je kind te benoemen. Maar dat is nu nog allemaal veel te vroeg. Maar ik wil maar zeggen; er zijn nog wel heel wat dingen mogelijk.
Aangifte doen van smaad/laster heeft niet zoveel zin. Dan doe je mee in de strijd die ex ervan maakt. Als je eea puur ter kennisgeving aanneemt en er inhoudelijk niet op ingaat, lijkt het of het je niks doet en zal ex er uiteindelijk mee stoppen omdat hij niks bereikt. Hij wil je reactie uitlokken. Natuurlijk kun je er tegenover de rb 1 zinnetje aan wijden in de trant van dat het aantoonbare leugens zijn en je er verder niet op ingaat omdat het in deze procedure over het kind moet gaan en wat in zijn belang is.
Ik klink hierboven misschien af en toe wat hard, maar dat is mijn juridische antwoord en niet mijn persoonlijke mening. Aan dat laatste heb je in een rechtzaal niks. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 apr 2010 11:11 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | Of je kunt mediation voorstellen | Zie dan eerst www.mediation-last.nl. |
|
|
|
 |
mamas
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 07 apr 2010 23:24 Onderwerp: |
|
|
Hoi Sietske,
Zelf zie ik het verleden ook los van de situatie nu en dat is ook niet de reden dat ik het contact gestopt heb. Maar door het verleden is er wel een hoop vertrouwen weg en mijn ex en zijn moeder hebben, doordat ze zich niet aan afspraken hielden, niet echt meegewerkt aan een goed contact. Bovendien probeerde de moeder van mijn ex, mijn zoontje ook nog eens tegen me op te stoken. En dat kan nooit in het belang zijn van mijn kind! Ik denk zelfs dat dat schadelijk is. Vooral omdat hij een beetje 'anders' is. Ik denk ook dat het haar doel is dat mijn zoontje bij hun komt wonen. Hoe ze mij beschrijft als moeder! Allemaal leugens! Ziekelijke leugens gewoon! Als ik mijn zoon daar achter moet laten, dan zit ik over 10 jaar weer in de rechtzaal, maar dan met een verknipte zoon.
Mijn ex heeft zich voor de rest ook nooit een verantwoordelijke vader getoond en verschuilt zich het liefst achter zijn moeder. Dus daarom vind ik het het beste als de omgang begint in een een omgangshuis. Vandaaruit kunnen we namelijk verder naar oplossingen zoeken. En dit doe ik voor mijn zoontje, want het liefst ban ik deze mensen uit mijn leven.
Groetjes mamas |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|