Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
dikdap
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: do 03 dec 2009 7:53 Onderwerp: buren leed / buren blijven klieren ongestraft |
|
|
We hebben altijd redelijk goed met hun kunnen opschieten tot dat hij terug kwam van vakantie (Jakarta) , er kon geen groet meer af en deed nors.
Ik heb hem aangesproken over zijn hond die als zij weg waren tot 1:30 door joelde en blaften.
Zijn antwoord was: zie maar wat je er aan doet ik doe er niets aan.
Nou daar kon ik het mee doen.
Ben naar de politie geweest en die zijn de op volgende keer hier geweest en constateerde ook de overlast van de hond, ze konden niemand op dat moment bereiken van de buren en hebben toen een bekeuring in de brievenbus gedaan.
De reactie hier op was dat ze erg boos waren en dat er een bord aan de schutting werd bevestigd met daar op: op no 23 woont een verklikker O.I.D. en mensen op straat werden door hem ingelicht over de gang van zaken, bij buren werd ik zwart gepraat enz.
De woningstichting heb ik er op benaderd en hij moest dat bord weg halen.
Van de ene treiterij tot de andere treiterij en zo ging het door.
3X een gesprek gehad 2X bij de woningstichting en een keer op het politie bureau.
Buurman heeft zelfs in het bijzijn van de politie en froukje.H een bedreiging geuit mijn kant op die luid: als ik het zat word hoef je de deur niet meer los te doen, dan zoek ik je op en dan rekenen we het zo wel ff af.
En nog een paar keer de bemiddeling van de woningstichting (froukje h) beide afzonderlijk.
Dit alles heeft weinig op geleverd want het gepest gaat gewoon door
Ook als ik hem er zelf op aanspreek levert dat weinig op en staat zijn vrouw labiel te doen, zelfs een gesprek met hun dochter die hier aan de deur kwam leek goed te gaan maar de labiele buurvrouw moest zich er tussen mengen dreigend met een hakmes in haar handen.
Dit is gemeld bij de politie en wou daar nadien ook aangifte van doen maar volgens de wijkagent kon dat niet meer, dit had ik dan maar meteen moeten doen en een melding moeten doen bij 112 I.P.V. 0900 8844.
Door de loop van de inmiddels 2 jaar gedonder en gepest is dit de lijst van overlast:
Bord aan schutting
bij buren zwart gepraat
briefjes op de deur plakken met opmerkingen
familie lastigvallen
afval en onkruid op ons erf gooien
schelden, intimiderend gedrag, met de deur slaan, wateroverlast van hun schuur
afdek zeil met een mes kapot gemaakt
afscheiding voortuin vernield
de giftige berenklauw in hun tuin gezet zodat we de zaden in onze tuin kregen + het gevaar dat onze kinderen er bij konden komen met de gevolgen als dien.
Schuttingdeur achter neer gezet zodat ik geen onderhoud meer kan doen aan mijn schutting, of ik moet hun vragen (smeken) om de deur van het slot te halen, de schuttingdeur staat bevestigd deels op mijn erf <<<. Is door de woningstichting al een half jaar niets aan gedaan. (wel toegezegd)
Tegen mijn auto aan gereden (heb hier ook schade van) gemeld bij politie maar die acht niet 100% bewezen dat het de oorzaak van de trekhaak van mijn buurman komt, ze hebben er wel bij gekeken maar geen actie ondernomen wegens dat het bekend staat dat we wel vaker wat hebben met elkaar, pffff. De wijkagent zou dit verder afhandelen zeiden ze.
De overlast nu bestaat uit dat de radio om ± 7uur aan gaat en het weekeind om 8 uur s’morgens, dit gebeurt op de bovenverdieping en een ruimtelijke volume die later iets zachter word gezet (voor de helft zachter) maar dan nog hinderlijk is. En het slaan met deuren is bij hun een must (als of de deur/glas er uit moet springen)
Ik heb nog contact gehad met de wijkagent en die zei me het volgende:
Ik wil nog een gesprek met jullie en als dat ook niet helpt dan zoeken jullie het maar uit en komen we niet eerder weer dan dat er bloed gaat vloeien.
Nou nou dit vind ik nog wel erg grof gezegd van hem en vind dit ook niet correct als agent.
Woningstichting zegt bijna het zelfde.
Hoe zit dit nou met mijn woongenot? Huurcontract? enz.
Het is hun huurder van de woningbouw die mijn woongenot schaad …toch?
Ik ben op 25-2-2009 op het politie bureau geweest waar ze zeiden dat ze wel geweest waren om te luisteren maar dat ze op dat moment niets hebben kunnen waarnemen.
Ik kwam thuis en inderdaad volgens mij zijn ze er ook geweest want het is niet anders meer dan kei hard slaan met de deur en om 9uur ging de muziek weer vrolijk verder zodat ik het aan de andere kant van de woning in de wc of keuken nog die muziek kon horen.
Om ± 21:30 politie weer gebeld wegens het slaan van de deuren, politie kan er niets aan doen werd me mede gedeeld, wel werd er een notitie van gemaakt voor een dossier.
Ik heb een kindje van 2jaar die van dat slaan van de deur is wakker geworden en mijn zoontje van 11 word ook gestoord in de nachtrust die hij behoord te genieten omdat hij weer de volgende dag naar school moet.
Ik heb zelf, met tegenzin een optie gedaan naar de woningbouw.
Op No: 27 kwam vorig jaar de woning leeg waarop ik reageerde van zet me dan maar in die woning dan ben ik van die gestoorde buren ook af en is het probleem voor jullie ook opgelost.
Nou dat kon niet want die recht op die woning had kon wel eens speciaal wachtend zijn op dat huis, naderhand blijkt dat het hem niet veel had uit gemaakt.
Mijn conclusie kan ik hier uit opmaken dat de woningbouw (froukje h) bang is geweest dat de volgende bewoner daar dan ook last van zou krijgen.
Ik wil hier wel weg maar die kans word mij dus niet geboden, terwijl Froukje ons had toegezegd dat ik voorrang zou krijgen op een woning.
schutting bij ons achter is met planken en prikkeldraad versierd door de buurman OMDAT hij zijn zin niet kreeg i.v.m. de erfafscheiding, van daar deze auwitz versiering.
de aangiftes bij de politie hoor ik maar niets van en de wijkagent zei; de aangifte van huisvredebreuk kan niet omdat er politie bij moet zijn als je meerdere malen hem de erf toegang weigert, hij liet dit dus ook weg in het pv .
onze auto is ook telkens doelwit van beschadigingen.....
oke verhuizen is de makkelijkste manier maar daar moet je dan wel geld voor hebben.
we zitten door een ander in de bewindvoering en die stemt daar niet mee in, i.v.m. de bijkomende koste, wat kan ik nu nog doen ? ? ? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 06 dec 2009 11:17 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Dit is gemeld bij de politie en wou daar nadien ook aangifte van doen maar volgens de wijkagent kon dat niet meer, dit had ik dan maar meteen moeten doen en een melding moeten doen bij 112 I.P.V. 0900 8844. | Dat is onzin, want de politie is verplicht een aangifte op te nemen.
Het beste lijkt me dat jij een advocaat inschakelt die actie richting de WBV gaan ondernemen. Nu je toch weinig inkomen hebt zal je dat weinig tot niets kosten, vermoed ik. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
dikdap
|
Geplaatst: zo 06 dec 2009 18:04 Onderwerp: |
|
|
volgens mij heet deze brief: politie op de stoel van de rechter.
geachte heer ..............
op vrijdag 13 nov 2009 werd door U aangifte gedaan bij de politie te ....... fr in verband met een tegen U gepleegd strafbaar fijt, namelijk vernieling overige objecten.
in verband met die aangifte deel ik u het volgende mede: uit beoordeling van uw zaak is gebleken dat er geen spake is van een strafrechtelijke vernieling (opzet niet gericht op vernielen) u zult uw schade via een civile aansprakelijkheidsstelling dienen te verhalen. voor meer informatie over civile aansprakelijkheidsstelling verwijs ik u naar de beschikbare juridische loketten.
met vriendelijke groeten,
b.hiemstra
brigadier van politie
------------------------------------------------
sorry hoor als ik fout zit maar als ik aangifte van vernieling doe, deze aangifte had toch naar het OM rechter gemoeten en niet afgehandeld door een brigadiertje dog????
zo gaat het vaker hier in friesland.
de buurman van eerder genoemde , hij is degene die vernieling OPZETTELIJK verricht heeft, en nee dit is niet de eerste vernieling.
SNAP VAN DEZE BRIEF OOK GEEN HOL.
graag reactie van de lezers hier op dit forum.
alvast b.v.d. |
|
|
|
 |
dikdap
|
Geplaatst: zo 06 dec 2009 18:14 Onderwerp: reactie op tiksimone |
|
|
inderdaad je hebt gelijk maar mijn advocaat wil alle aangifte's afwachten op politie sepot, deze brief + jou scherpe opmerking voeg ik toe aan de brief(hier boven) naar de advocaat
de opzet is van mijn advocaat om deze aangiftes zelf naar de rechter te sturen ter verantwooding van politie en een heroverweging van het OM ter veroordeling tegenpartij
thnx Simone voor jou reactie  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 06 dec 2009 18:53 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me toe dat die brief die je hebt ontvangen allereerst maar eens door moet naar de officier van justitie met het verzoek of deze, conform de taakverdeling tussen politie en OM, een beslissing wil nemen over de vervolging. Besluit het OM niet te vervolgen, dan heb je namelijk nog de art 12 Sv-procedure in handen.
Wel een wonderlijke gang van zaken allemaal.
Toch zou ik ook actie richting de WBV ondernemen. Van ongestoord huurgenot is in jouw geval geen sprake meer en de oplossing voor het probleem is in wezen simpel: jou een andere woning geven inclusief een kleine vergoeding voor verhuiskosten ofwel buurman er maar uitzetten omdat die zich niet als een goed huurder gedraagt.
Echt jammer dat alles zo uit de hand is gelopen tussen jou en je buren. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
dikdap
|
Geplaatst: ma 07 dec 2009 11:24 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor jou reactie Simone
hier dan even het volgende:
van mijn advocaat moest ik eerst een brief schrijven naar de geschillencommissie, pas als die stap gedaan en ze willen niet tot een goede oplossing komen dan kan er een brief naar de rechter inzake wbv/mij en No 22(buren)
de politie wil hij afwachten op de afgewezen pv’s dus moet even wachten tot ook hij deze brief ontvangen heeft van mij.
Wat mijn buurman(buurvrouw) betreft : de politie houd een grote controle (bijna iedereen word aan gehouden in dit dorp) en mijn buurman reest aan alles voorbij zonder hem staande te houden, sterker nog terwijl ze het weten dat hij al vanaf de 7de maand 2009 geen keuring meer op de auto heeft, gaat hij er nog rustig mee naar het politiebureau zonder problemen.
Heeft ook voor de gemeente gewerkt dus die doen hem ook niets en de wbv blijkt ook te zwichten .
Er is een brief geweest rond de erf afscheiding, hij die fout zat moest zijn spul terug zetten ANDERS deed de woningbouw dit op kosten van verstekgaande partij.
Het is gebleken dat hij fout zit/zat, ik heb hun(wbv) hier op aangesproken maar die wouden het maar liever sussen, anders gaat hij waarschijnlijk weer iets doen en houd het nooit eens op.
(Ja als je zo’n antwoord krijgt), ik heb hun gezegd (kwaad natuurlijk) dat ze hun woord voor daad om moesten zetten.
Het antwoord daarop is maar dan moeten we hem eerst schr.. aanschrijven en dan kunnen we pas in actie komen, mijn antwoord indeze was: neem die actie dan eens.
Ik wacht af………
verhuizen wil ik ook wel hoor maar ze willen mijn verplichte verhuizing NIET vergoeden (vandaar ook een brief naar de g.s.commissie
word vervolgd...... |
|
|
|
 |
dikdap
|
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 1:44 Onderwerp: |
|
|
geschillen commisie heeft enkel oog voor wat doet wbv hier aan, het antwoord is niets, nu moet binnenkort de uitslag daar van komen.
het meisje van de wbv wijkbeheer heeft ook nog eens staan te liegen, deze dame hoeft mij dus niet weer ergens zogenaamd mee te helpen, ze zoeken maar een vervangend iemand!
ik ben dan ook vanplan op een tv programma er bij te betrekken welke dit soort dingen erg hard aan pakt voor die, die zich niet kunnen en willen gedragen !
lees ook mijn ander bericht met onderwerp regel: waar of niet waar? buurman gebruikt zt mijn schutting lees>
m.v.g. dik(dap) |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|