Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
MrRat
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 mrt 2010 20:11 Onderwerp: Verkeersborden geplaatst zonder verkeersbesluit |
|
|
Ik wil op deze plaats graag de volgende uitspraak van de Rechtbank Arnhem voorleggen en daarover graag de mening van deskundigen op het gebied van verkeersrecht horen.
De rechtbank is van oordeel dat de beslissing van verweerder toegezonden aan eiser niet kan worden aangemerkt als een verkeersbesluit, omdat geen sprake is van een besluit tot plaatsing of verwijdering van borden of van verkeerstekens op het wegdek, als bedoeld in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.
Voorts is de rechtbank van oordeel dat de beslissing niet kan worden aangemerkt als een besluit in de zin van artikel 1:3, eerste lid, van de Awb, niet zijnde een verkeersbesluit, omdat niet gebleken is dat deze beslissing rechtsgevolgen heeft.
De beslissing waarover wordt gesproken betreft een beslissing van de gemeente om geen parkeervakken (langsparkeerstrook) aan te brengen, maar het betreffende wegdeel uit te zonderen van de ter plaatse heersende parkeerverbodszone zoals ingesteld bij onherroepelijk verkeersbesluit uit 2005. Vervolgens heeft de gemeente verkeerstekens, te weten begin en einde parkeerverbodszone bijgeplaatst, teneinde de bewerkstelligen dat het betreffende weggedeelte buiten de voor de gehele wijk ingestelde parkeerverbodszone valt.
Ik zie niet in waarom de beslissing om een straat uit te zonderen van de daar geldende parkeerverbodszone (waarbij een verbod aldaar dus wordt opgeheven/komt te vervallen door het plaatsen van verkeerstekens) geen rechtsgevolg zou hebben.
Graag zou ik hierover duidelijkheid krijgen !!! |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 mrt 2010 15:50 Onderwerp: Re: Verkeersborden geplaatst zonder verkeersbesluit |
|
|
MrRat schreef: | Ik wil op deze plaats graag de volgende uitspraak van de Rechtbank Arnhem voorleggen en daarover graag de mening van deskundigen op het gebied van verkeersrecht horen.
De rechtbank is van oordeel dat de beslissing van verweerder toegezonden aan eiser niet kan worden aangemerkt als een verkeersbesluit, omdat geen sprake is van een besluit tot plaatsing of verwijdering van borden of van verkeerstekens op het wegdek, als bedoeld in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.
Voorts is de rechtbank van oordeel dat de beslissing niet kan worden aangemerkt als een besluit in de zin van artikel 1:3, eerste lid, van de Awb, niet zijnde een verkeersbesluit, omdat niet gebleken is dat deze beslissing rechtsgevolgen heeft.
De beslissing waarover wordt gesproken betreft een beslissing van de gemeente om geen parkeervakken (langsparkeerstrook) aan te brengen, maar het betreffende wegdeel uit te zonderen van de ter plaatse heersende parkeerverbodszone zoals ingesteld bij onherroepelijk verkeersbesluit uit 2005. Vervolgens heeft de gemeente verkeerstekens, te weten begin en einde parkeerverbodszone bijgeplaatst, teneinde de bewerkstelligen dat het betreffende weggedeelte buiten de voor de gehele wijk ingestelde parkeerverbodszone valt.
Ik zie niet in waarom de beslissing om een straat uit te zonderen van de daar geldende parkeerverbodszone (waarbij een verbod aldaar dus wordt opgeheven/komt te vervallen door het plaatsen van verkeerstekens) geen rechtsgevolg zou hebben.
Graag zou ik hierover duidelijkheid krijgen !!! |
Volgens mij is in de Wegenverkeerswet geregeld wanneer een handeling een verkeersbesluit behoeft. In deze wet staat dat voor het het ontrekken van weg uit de openbare ruimte een verkeersbesluit noodzakelijk is. Omgekeerd is het uitgummen van die lijnen blijkbaar een feitelijke handeling omdat de wegenverkeerswet hier niets over zegt. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|