Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: di 30 mrt 2010 22:43 Onderwerp: |
|
|
BartL schreef: |
Aangezien het covenant niet gepubliceerd is, heeft het geen externe werking maar bindt het alleen het college zelf en de partners die het ondertekenen. Ik geef je dus weinig kans. |
Ja dat klopt, maar ik wil het bestaan van het conventant alleen maar gebruiken om te laten zien dat er wel degelijk, zij het dan impliciet, een bevoegdheid aan de amtbtenaren die die taken uitvoeren is verleend. De grondslag voor handhaven haal ik verder niet uit het convenant maar uit de daarvoor bestaande wet- en regelgeving. |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 10:52 Onderwerp: |
|
|
cia76 schreef: | BartL schreef: |
Aangezien het covenant niet gepubliceerd is, heeft het geen externe werking maar bindt het alleen het college zelf en de partners die het ondertekenen. Ik geef je dus weinig kans. |
Ja dat klopt, maar ik wil het bestaan van het conventant alleen maar gebruiken om te laten zien dat er wel degelijk, zij het dan impliciet, een bevoegdheid aan de amtbtenaren die die taken uitvoeren is verleend. De grondslag voor handhaven haal ik verder niet uit het convenant maar uit de daarvoor bestaande wet- en regelgeving. |
Vanwege het kenbaarheidsvereiste lijkt me dat er niet zoiets bestaat als een impliciete bevoegdheid wanner we het hebben over mandatering. Een mandaat moet worden bekendgemaakt. Wanneer dit niet is gebeurd dan is er sprake van een bevoegdheidsgebrek. Punt. Dit bevoegdheidsgebrek moet (indien mogelijk) worden hersteld.
Je kunt het covenant wel gebruiken om aan te tonen dat er na bekrachtiging geen sprake is van een onzorgvuldig besluit of een onjuiste belangenafweging. Het college heeft immers vooraf nagedacht over wat te doen in voorkomende gevallen. Maar een dergelijke redenering is aanvullend aan de bekrachtiging en nooit in plaats van natuurlijk. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|