Bones
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 13:38 Onderwerp: chanterende huisbaas |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben in conflict met mijn oude huisbaas. Ik ben namelijk net mijn kamer uit en zit inmiddels in een nieuw appartement. Mijn oude huisbaas probeert mij echter geld af te troggelen.
Ik heb toendertijd namelijk, middels het ondertekenen van mijn contract, getekend dat de huisbaas €50 per jaar afschrijft van de borg, in geval er iets kapot gaat. Ik heb er nu 3 jaar en 2,5 maand gewoond, van 15 dec 2006 tot 15 maart 2010. Nu wil hij €200 inhouden. Aangezien er nergens in het contract staat dat je voor een jaar vooruitbetaalt, ging ik daarmee dus niet akkoord. Ik hoor namelijk van die laatste keer €50, nog 37,50 terug te krijgen. Ik wilde de eindafrekening dus niet ondertekenen, omdat ik dan teken voor akkoord. Toen begon het probleem:
Mijn vriendin woont in hetzelfde huis. Wij hadden een ruimte voor onze kamers die gezamelijk voor ons tweeen was. Daar stond nog een koelkast van mij (onder het motto: hij is van mijn vriendin, zij woont daar nog, dus mag hij nog blijven staan). Deze koelkast heeft de huisbaas nu dus gewoon weggehaald(terwijl de afspraak was dat hij tot zaterdag mocht blijven staan). Oftewel m.i. gewoon diefstal. Nu probeert hij me te chanteren door te stellen dat ik die koelkast alleen terugkrijg als ik de ondertekende eindafrekening inlever. Hij stelt dus: of koelkast en geen claim op die €37,50, of een claim op die €37,50 en geen koelkast.
Bijkomend nadeel is dat mijn vriendin dus, vanwege haar opzegtermijn, nog tot 1 april in haar kamer woont en vanaf 1 april officieel samen in ons appartement. Hij heeft ook al gedreigd dat hij het haar erg lastig gaat maken, als ik die eindafrekening niet onderteken. Hij heeft inmiddels ook al gezegd dat ik niet meer op het terrein mag komen en dat hij mij eraf zou schoppen als hij mij zou zien. Kan iemand mij goede raad geven over wat ik het beste kan doen? Sta ik juridisch gezien in mijn recht? En kan ik eventueel aangifte doen van diefstal en chantage?
Groeten |
|