Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 16 mei 2024 1:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bedrijfsnaam verwijderen uit cachegeheugen google?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 13:12    Onderwerp: Bedrijfsnaam verwijderen uit cachegeheugen google? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Kunt u onze bedrijfsnaam Denaamvanhetbedrijf BV uit de zoekresultaten van google halen, die link naar jullie website. Hierin staat onze bedrijfsnaam met opgelicht erbij, terwijl we een vonnis hebben van het tegendeel. De webmaster (jullie dus) moeten dit uit het cachegeheugen van google verwijderen.

Zie info hieronder:
\"Als u niet de eigenaar van de site bent, neemt u eerst contact op met de webmaster van de site en vraagt u hem de inhoud te verwijderen. (Mogelijk moet u nog andere wijzigingen aanbrengen, afhankelijk van het type inhoud dat u wilt verwijderen. Deze wijzigingen vindt u hieronder). Zodra de wijzigingen zijn aangebracht, kunt u de verwijdering van de inhoud aanvragen. Gebruik het openbare hulpprogramma voor het verwijderen van URL\'s om ervoor te zorgen dat er geen in het cachegeheugen opgeslagen kopie of fragment van de inhoud wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google. (We willen dit benadrukken: de site-eigenaar, ongeacht of u dit bent of dit iemand anders is, moet de vereiste wijzigingen hebben doorgevoerd op de site, anders wordt de inhoud niet verwijderd uit de zoekresultaten.)\".



Bovenstaand bericht is onlangs ontvangen.

Zijn er webmasters of anderen die hierover ervaringen of ideeën hebben?
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 14:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af of het niet voldoende is dat het bedrijf in dat topic kan reageren.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even wat vragen van een leek.

Begrijp ik goed dat Denaamvanhetbedrijf niet meer in de zichtbare content van de site voorkomt, maar mogelijk wel in ziet zichtbare delen van de site? En dat Google ook deze onzichtbare delen gebruikt voor haar verwijzingen?

Is wat Denaamvanhetbedrijf wil technisch ook mogelijk?
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
harpy



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 93


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 15:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af als suikerbuik. Is het wel mogelijk om alles weg te halen? Mij is niet anders bekend dat informatie op internet erg lang rondzweeft, juist door het geheugen van google. Wellicht helpt het om de naam van het bedrijf te wijzigen in het topic waar men op doelt? Als daarna verwijderd wordt, dan wordt dat verwijderd waar de gewijzigde naam in staat.

Verder vraag ik mij, net als Bona Fide af in hoeverre ze eigenlijk deze eis kunnen stellen. Dit is een discussie forum. Het vonnis is openbaar incl naam van het bedrijf, er over discussieren is dus mogelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 16:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Even wat vragen van een leek.

Begrijp ik goed dat Denaamvanhetbedrijf niet meer in de zichtbare content van de site voorkomt, maar mogelijk wel in ziet zichtbare delen van de site? En dat Google ook deze onzichtbare delen gebruikt voor haar verwijzingen?

Is wat Denaamvanhetbedrijf wil technisch ook mogelijk?


De naam van het bedrijf komt al tijden niet meer voor (op Rechtenforum) in het betreffende onderwerp vanwege het ingrijpen van een moderator.
De moderator en uiteindelijk de topicstarter heeft de naam van het bedrijf uit het onderwerp verwijderd.

In de zogenaamde cache, een kopietje van Rechtenforum, die door Google gebruikt wordt om ons te kunnen laten doorzoeken, is dit echter (nog) niet aangepast. Google zoekt namelijk niet realtime in alle informatie (sites) van het gehele internet. Alleen de sites en bijbehorende pagina's die zijn 'geindexeerd' kunnen tot helaas 'verouderde' zoekresultaten resulteren. Deze oude data is nu het probleem.

Nu wordt de webmaster verzocht om het kopietje, die te maken heeft met verouderde data op Rechtenforum, van Google aan te laten passen door deze blijkbaar incompetente zoekmachine - al dan niet geautomatiseerd - te attenderen op de gewijzigde inhoud van een webpagina op Rechtenforum.

Hierdoor zal uiteindelijk de gebruiker van de zoekmachine niet meer worden geconfronteerd met de oude data van het onderwerp (onder meer: opgelicht) en het bedrijf niet meer vindbaar met woorden als bedrijfsnaam, omschrijving bedrijfsactiviteiten en het onderwerp op Rechtenforum als zoekresultaat na de zoekopdracht op de zoekresultatenpagina van deze zoekmachine. Smile
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nu wordt de webmaster verzocht om het kopietje, die te maken heeft met verouderde data op Rechtenforum, van Google aan te laten passen door deze blijkbaar incompetente zoekmachine - al dan niet geautomatiseerd - te attenderen op de gewijzigde inhoud van een webpagina op Rechtenforum.


Het probleem zit dus in de cache-pagina die Google heeft gemaakt. Dat lijkt mij dan het probleem van Google. Rechtenforum bevat geen informatie meer die onrechtmatig kan zijn tegenover dit bedrijf.

Is er een belemmering waardoor dit bedrijf niet direct bij Google aan kan geven dat Google-cachepagina niet meer klopt?

En die cache-pagina van Google wordt op een gegeven moment automatisch door Google geupdate zodat de link naar Rechtenforum dan ook vervalt? Misschien verstandiger voor dit bedrijf om gewoon af te wachten tot dat gebeurd inplaats van een forum aan te spreken dat naar zijn aard beschikt over een groot aantal juristen dat het forum graag voorziet van gratis advies. Wink
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
systeem_beheerder



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lastige vraag, maar ik weet dat je als webmaster niet pre definitie verantwoordelijk bent voor content die zich niet op jouw website bevindt.

Ik werk bij een van de grootste websites van NL, en wij hebben dit ook meegemaakt.
Als je als bedrijf belt naar google voor legen cache doen ze dat, als je als particulier belt duurt het langer...

De google cache is iets waar vele bedrijven last van hebben, echter is google de verantwoordelijke in deze, dit vanwege het feit dat jij als webmaster deze content niet aanbiedt op jouw website.

Hopelijk helpt dit.

Grt,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Via de "Google Webmaster Tools" (of Google webmasterhulpprogramma's nu ik het echt lees) dienen we regelmatig een verzoek in om de crawler van Google versneld langs te laten komen in de hoop dat de index van RF spoedig wordt ververst (met de beoogde resultaten die ik hiervoor heb beschreven).

Uit mijn quote van Google (zie bericht nummer 1 van dit onderwerp) valt op te merken dat Google doorverwijst naar de eigenaar c.q. webmaster van de site voor het verwijderen van de content.

Er blijkt ook een openbaar hulpprogramma voor wanneer de site-eigenaar de pagina heeft aangepast.



Zie overigens het volgende aparte zinnetje van Google in deze faq:
Quote:
We willen dit benadrukken: de site-eigenaar, ongeacht of u dit bent of dit iemand anders is, moet de vereiste wijzigingen hebben doorgevoerd op de site, anders wordt de inhoud niet verwijderd uit de zoekresultaten

_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 17:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Uit mijn quote van Google (zie bericht nummer 1 van dit onderwerp)


Wacht even...alles na "zie info hieronder" is afkomstig van Google, en maakte geen deel uit van de email die van dit bedrijf werd ontvangen?
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 17:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Wacht even...alles na "zie info hieronder" is afkomstig van Google, en maakte geen deel uit van de email die van dit bedrijf werd ontvangen?


Het is een quote in de e-mail.
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2010 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ok, kennelijk is het bedrijf wat bij Google gaan kijken, en is dat stuk tegengekomen.

Het lijkt er echter op dat ze het verkeerd lezen. Dat stuk geeft aan dat er contact opgenomen moet worden met de webmaster en moet worden verzocht om de inhoud van de site te verwijderen.
Ze verzoeken echter niet om de inhoud van de site aan te passen, maar om de bedrijfsnaam uit de zoekresultaten van Google te halen.

Een mailtje terug dat de betreffende inhoud al lang geleden werd verwijderd door de moderators van het forum, en dat de cachepagina door Google is gemaakt en door het bedrijf zelf kan worden aangepast middels dat openbare hulpprogramma, is misschien al afdoende.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds