|
|
| Auteur |
Bericht |
wuubert
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2010 18:56 Onderwerp: Wanneer dient een Bonus uit betaald te worden |
|
|
Hallo
ik ben nu bijna 4 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever.. en mijn contract loopt elk half April af... nu is het telkens zo geweest... dat ik maar moet vragen om mijn bonus... elk jaar weer... nu heb ik pas 2 bonussen gehad.... mijn 3e bonus moet ik nu nog krijgen...dus eigenlijk al sinds half April vorig jaar...
vorig jaar voor mijn 2e bonus heb ik er zo vaak om gevraagd... op een gegeven moment was het geescaleerd.. toen is het ook wel overgemaakt... nu zit ik weer in het zelfde schuitje... vind het gigantische respectloos
2 vragen
1) nu is het zo dat we half April naar een beurs gaan... eerst wil ik dat mijn 3e bonus wordt gestort al vorens ik mee ga... is dat zinvol om te vertellen.?
2) is er een wettelijke bepaling van wanneer deze bonus uit betaald moet worden...
mvg |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2010 19:38 Onderwerp: |
|
|
Volgens de wet heb je recht op loon, niet op een bonus.
Voor een eventueel recht op een bonus, zie je arbeidsovereenkomst. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2010 20:02 Onderwerp: |
|
|
| Wat staat er in je contract over die bonus? |
|
|
|
|
 |
wuubert
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 18:57 Onderwerp: |
|
|
het wordt zo omgeschreven in mijn contract
Jaarlijkse bonus zoals besproken e.e.a. afhankelijk van de bedrijfresultaten |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 19:01 Onderwerp: |
|
|
Dat zegt dus niets over wanneer de bonus moet worden betaald. Aangenomen dat je de bonus niet later krijgt dan je collega's kun je niet veel anders dan erop wachten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
wuubert
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 21:02 Onderwerp: |
|
|
| bona fides schreef: | | Dat zegt dus niets over wanneer de bonus moet worden betaald. Aangenomen dat je de bonus niet later krijgt dan je collega's kun je niet veel anders dan erop wachten. |
ja dat begrijp ik er ook wel uit... maar op een gegeven moment moet toch een bonus wel een keer uit betaald worden.. net zoals dat je je vakantiegeld krijgt in mei of juni. |
|
|
|
|
 |
|
|