|
Auteur |
Bericht |
Amarandus1972
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 23:18 Onderwerp: herberekening kinderalimentatie |
|
|
Ik wil een herberekening laten maken voor de kinderalimentatie. Sinds 7 januari zit ik in de WW. Ik betaal voor mijn zoon, die bij zijn moeder woont en 2 april 7 jaar wordt, 350 euro per maand. Ik ben echter in inkomen fors achteruit gegaan (Ongeveer 1600 netto op dit moment) en ik heb zelf bijna geen cent om van rond te komen. Ik heb geen geld voor een advocaat. Echt helemaal niets. De laatste twee weken van de uitkeringsperiode kan ik amper eten. Maar op papier krijg ik te veel om in aanmerking te kunnen komen voor juridische bijstand of andere toeslagen. Als dit zo doorgaat kom ik ernstig in de problemen. Ik heb geen spaargeld.
Kan iemand mij vertellen hoeveel het ongeveer kost om een herberekening te laten maken? Inclusief gerechtskosten enzo?
Dank u |
|
|
|
 |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 10:50 Onderwerp: |
|
|
Het toetsjaar van inkomen laten verleggen misschien? Om zo toch bijstand te krijgen |
|
|
|
 |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 13:35 Onderwerp: |
|
|
Misschien met moeder tot een vergelijk komen dat je (tijdelijk) iets minder kan betalen? Kost niets en nee heb je, ja kun je krijgen.
Gucci |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 14:41 Onderwerp: |
|
|
Bij alimentatie is het zo dat je een herberekening kan laten doen, maar dan over het huidig inkomen (ipv het afgelopen jaar inkomen). Dat laatste is natuurlijk van belang, want jouw afgelopen jaar inkomen is niet je huidig inkomen. Ik weet niet of dit ook mogelijk is bij de kinderalimentatie. Wellicht kan je eens naar een rechtswinkel toegaan en aldaar informeren? Ook is natuurlijk overleg met je moeder een goede optie, als het geld inderdaad naar haar toe gaat.
Tevens kan je zelf opzoeken hoe een inkomenstoets geschied en deze dan zelf aanvragen. |
|
|
|
 |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 16:05 Onderwerp: |
|
|
harpy schreef: | Ook is natuurlijk overleg met je moeder een goede optie, als het geld inderdaad naar haar toe gaat.
|
Je bedoelt hoogstwaarschijnlijk de moeder van zijn kind en niet zijn moeder
Gucci |
|
|
|
 |
Amarandus1972
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 1:35 Onderwerp: |
|
|
Ik weet wel hoe het moet allemaal. Maar ik wil weten wat de kosten zijn van een herberekening, gemiddeld...advocaat, gerechtskosten. Dus vanaf inbrengen van de docu's tot de uitspraak. Ongeveer... |
|
|
|
 |
|