|
Auteur |
Bericht |
BunnyMunro
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 mrt 2010 14:35 Onderwerp: Wat zijn de consequenties van "uitvoerbaar bij Voorraad" |
|
|
De rechtbank heeft bepaalt, uitvoerbaar bij voorraad, tot een verhoging van de kinderalimentatie (KA). Dit betekent dat ik maandelijks meer KA moet betalen en eenmalig een behoorlijk bedrag moet betalen voor de afgelopen maanden.
Hoe snel moet ik dit betalen? Ik heb dit geld namelijk niet en moet dus even zoeken waar ik dit geld vandaan kan halen.
Mijn ex wil al een deurwaarder inschakelen. Wanneer kan ze dat doen?
Hoeveel tijd heb ik om gehoor te geven aan de beslissing van de rechtbank die uitvoerbaar bij voorraad is.
Alvast bedankt voor het antwoord |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 14 mrt 2010 17:37 Onderwerp: |
|
|
Als daar in het dictum van de beschikking verder niets over staat, is het bedrag direct opeisbaar. Je kunt proberen met je ex een betalingsregeling af te spreken, maar ze hoeft daar niet mee akkoord te gaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BunnyMunro
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 mrt 2010 22:49 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Als daar in het dictum van de beschikking verder niets over staat, is het bedrag direct opeisbaar. Je kunt proberen met je ex een betalingsregeling af te spreken, maar ze hoeft daar niet mee akkoord te gaan. |
Ben ik blij mee. Afspraken met mijn ex gaat helaas niet lukken.
Bedankt voor het antwoord. |
|
|
|
 |
|