|
Auteur |
Bericht |
Lynn_B
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 9:16 Onderwerp: Functioneringsgesprek gedurende lopende arbeidsconflict |
|
|
N.a.v. een slechte beoordeling is een medewerker in beroep gegaan. Deze procedure loopt nog en de medewerker is nog werkzaam, na een re-integratieperiode, in afwachting van de uitspraak van de rechter.
De leidinggevende wilt een functioneringsgesprek houden met deze medewerker op basis van o.a. de aanwezigheid gedurende de re-integratie.
Mag dit gelet op de volgende twee punten;
- er is sprake van een "nog niet afgeronde" conflictsituatie tussen medewerker en werkgever;
- er is sprake van een beoordelingsperiode waarbij de medewerker in een -net afgeronde- re-integratietraject zit. |
|
|
|
 |
Lynn_B
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 10:22 Onderwerp: |
|
|
Mocht er geen antwoord gegeven kunnen worden omdat de situatie nog te onduidelijk is omschreven dan verneem ik dit uiteraard graag. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 15:44 Onderwerp: Re: Functioneringsgesprek gedurende lopende arbeidsconflict |
|
|
Lynn_B schreef: | De leidinggevende wilt een functioneringsgesprek houden met deze medewerker op basis van o.a. de aanwezigheid gedurende de re-integratie. | Dit lijkt mij een poging om te schikken.
Leidinggevende moet dan wel iets vóórstellen; dat zou ik altijd gaan aanhoren.
Medewerker kan daar meteen mee akkoord gaan of bedenktijd vragen.
Bij akkoord kan de rechtszaak gewoon worden afgebroken, waarbij werkgever vaak zo vriendelijk zal willen zijn de kosten voor zijn rekening te nemen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ik zou niet weten waarom een werkgever geen functioneringsgesprek zou mogen voeren met een werknemer.
Gaat het hier om een ambtenaar? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Lynn_B
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 19:20 Onderwerp: |
|
|
Het gaat hier inderdaad om een ambtenaar.
De ambtenaar/werknemer heeft een bezwaar ingediend n.a.v. de beoordeling waarin de werkgever aan gaf voornemens tot ontslag had.
Hierop is een langlopende procedure gevolgd waarbij een onafhankelijk adviescommissie de werknemer in het gelijk heeft gesteld.
De werkgever heeft het advies naast zich neer gelegd.
Naar aanleiding hiervan heeft de werknemer dit naar de rechter gebracht.
De werknemer is in de tussentijd blijven werken tot deze ziek is geworden. Stress, overspannen zouden hier de reden van zijn met een re-integratie als gevolg. De re-integratie is net twee weken afgerond, wel met een lopende aanvraag voor een deskundig oordeel bij het UWV.
Inmiddels iets meer als een jaar verder wilt de leidinggevende functioneringsgesprekken gaan houden, ook met de medewerker.
Wellicht biedt dit beter inzicht om een antwoord op de gestelde vragen te krijgen. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 20:37 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat het dossier nog niet op orde is om een goed (lees: houdbaar) verhaal voor de rechter te kunnen houden om zo straks over te kunnen gaan tot ontslag. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 20:44 Onderwerp: |
|
|
Maar een functioneringsgesprek is nog geen ontslag. Een werkgever mag toch zeker wel met een werknemer praten over hoe één en ander loopt? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|