|
Auteur |
Bericht |
wibo19
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010 16:24 Onderwerp: Advocaatkosten scheiding |
|
|
Mijn vriend is al 5mnd bezig om te scheiden gebruikmakend van een mediator. Dit werpt helaas geen vruchten af aangezien zijn ex niet bereid is mee te werken. Nu is hij genoodzaakt een advocaat te nemen. Vandaag is hij naar de bank gegaan om een krediet aan te vragen voor de advocaatkosten, maar de bank weigert omdat de ex moet mee tekenen. Dit gaat niet gebeuren. Wat kan hij nu doen, is de vraag... |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 9:20 Onderwerp: |
|
|
Vrees dat je niet veel anders kunt dan een PL ergens nemen of geld van familie of vrienden lenen. In de procedure kun je bij de draagkracht voor de alimentatie conform de Tremanormen een jaar rekening houden met een forfaitair bedrag van 114 pm advocaatkosten. Is een schijntje van wat het in werkelijkheid kost maar elke euro is er 1.
Voor zover je vriend nog niet gescheiden is, valt de schuld ivm mediator in de boedel en dient dit met ex tzt te worden verrekend. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010 9:56 Onderwerp: Re: Advocaatkosten scheiding |
|
|
wibo19 schreef: | Mijn vriend is al 5mnd bezig om te scheiden gebruikmakend van een mediator. Dit werpt helaas geen vruchten af aangezien zijn ex niet bereid is mee te werken. Nu is hij genoodzaakt een advocaat te nemen. Vandaag is hij naar de bank gegaan om een krediet aan te vragen voor de advocaatkosten, maar de bank weigert omdat de ex moet mee tekenen. Dit gaat niet gebeuren. Wat kan hij nu doen, is de vraag... |
Ergens anders geld lenen of kijken of er niet toch een manier is om voor gefinancierde rechtsbijstand in aanmerking te komen. Want als iemand niet die kosten bij elkaar kan krijgen, dan lijkt mij dat zo iemand toch wel voor gefinancierde rechtsbijstand in aanmerking moet kunnen komen? Kijk ook goed naar de prijsafspraak die je maakt met de advocaat. |
|
|
|
 |
|