|
Auteur |
Bericht |
ItsMe!
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 13:48 Onderwerp: Argumenten in fictieve casus |
|
|
Alles duidelijk, bedankt voor de hulp!
Laatst aangepast door ItsMe! op ma 08 mrt 2010 14:11, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 14:23 Onderwerp: |
|
|
Als tip:
- kijk eens in de apv voor de vaststelling van de burgemeester
- voor het belang van de organisator: Kamerstukken II 1991/92 22495 nr. 3 eens bekijken
- kijk eens naar de mogelijkheid die de organisator had moeten gebruiken (voorlopige voorziening) maar: dit is nooit verplicht, het is een mogelijkheid. te stellen is nl dat de organisator zelf te lang heeft gewacht met zijn aanvraag. ergo: de organisator kan niet verwachten van het bestuur dat ze sneller had moeten beslissen, ze heeft binnen haar termijn besloten. organisator had een vovo moeten aangaan.
- kijk naar de vrijheid die bestuur behoort te hebben (waar de rechter niet in mag treden)
En last but not least: bekijk ALLE abbb's eens. Je kan het naar je oren krijgen met je rota administrativa. |
|
|
|
 |
ItsMe!
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 14:36 Onderwerp: |
|
|

Laatst aangepast door ItsMe! op vr 12 mrt 2010 22:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 14:43 Onderwerp: |
|
|
Ik moet eerlijk bekennen dat ik je info zeer snel gelezen heb. Ik heb niet gezien of er een aanvraag is geweest, maar ik denk niet dat dit van belang is. Ik haal daar graag een cirkel redenatie bij: zonder aanvraag, geen vergunning. Maar: ook geen hoorplicht, geen bezwaar, etc. etc.. Oftewel: als er geen vergunningsaanvraag is geweest, waarom wijst de burgemeester hem wel af? Er zou dan niets af te wijzen vallen.
Persoonlijk zou ik jouw argument van niet aanvragen, niet als hoofdargument gebruiken (liefst helemaal niet, je krijgt er nogal mee om de oren ben ik bang).
Probeer eerst in te gaan op de zaken die de verweerder aanhaalt, daarna zelf bekijken of je nog abbb's hebt die in jouw ogen zeer belangrijk zijn. |
|
|
|
 |
ItsMe!
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 15:14 Onderwerp: |
|
|
harpy schreef: | Ik moet eerlijk bekennen dat ik je info zeer snel gelezen heb. Ik heb niet gezien of er een aanvraag is geweest, maar ik denk niet dat dit van belang is. Ik haal daar graag een cirkel redenatie bij: zonder aanvraag, geen vergunning. Maar: ook geen hoorplicht, geen bezwaar, etc. etc.. Oftewel: als er geen vergunningsaanvraag is geweest, waarom wijst de burgemeester hem wel af? Er zou dan niets af te wijzen vallen.
Persoonlijk zou ik jouw argument van niet aanvragen, niet als hoofdargument gebruiken (liefst helemaal niet, je krijgt er nogal mee om de oren ben ik bang).
Probeer eerst in te gaan op de zaken die de verweerder aanhaalt, daarna zelf bekijken of je nog abbb's hebt die in jouw ogen zeer belangrijk zijn. |
De burgemeester verbied het evenement op grond van de openbare orde. In de hele casus komt het verlenen van een vergunning dus niet aan de orde.
Natuurlijk dien ik daarbuiten ook nog te kijken naar de zaken die verweerder aanhaalt, dus dat zal ik maar eerst gaan doen!  |
|
|
|
 |
ItsMe!
|
Geplaatst: wo 03 mrt 2010 22:22 Onderwerp: |
|
|
Nog even een paar korte vragen:
1.Als een evenement verboden wordt op grond van de openbare orde, wat voor een soort besluit is dit dan? Ik dacht een beschikking, maar mogelijk heb ik het fout.
2.Appellant stelt dat er onvoldoende is gemotiveerd: als ik als verweerder dit erken, wat is hier het gevolg dan van?
3.Ook stelt appellant dat er geen belangenafweging heeft plaatsgevonden: kan ik stellen dat deze wel heeft plaatsgevonden, maar dat dit niet kenbaar is geworden door de slechte motivering?
4.Als er een kleine fout in het beroepschrift staat (een datum van het indienen van het bezwaar is verkeerd), zou dit gevolgen hebben als ik dit noem?
Alvast bedankt voor de moeite! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 04 mrt 2010 1:52 Onderwerp: |
|
|
Op welk wetsartikel (Gemeentewet neem ik aan) is het besluit van de burgemeester gebaseerd? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ItsMe!
|
Geplaatst: do 04 mrt 2010 10:09 Onderwerp: |
|
|
 |
|