|
Auteur |
Bericht |
carolam
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 9:49 Onderwerp: 4e tranche i.r.t. last ter voorkoming van herhaling |
|
|
Ik heb elders op dit forum al veel gelezen over de invordering van dwangsommen i.r.t. de 4e tranche Awb. Ik zit met het volgende probleem.
In 2008 is een last onder dwangsom opgelegd strekkende tot verwijderen, maar ook verwijderd houden.
Nu heeft er in december 2009 een overtreding plaatsgevonden op het perceel. Op dit perceel ligt dus nog een last onder dwangsom ter voorkoming van herhaling.
Hoewel het besluit is genomen voor de invoering van de 4e tranche vindt de overtreding in mijn ogen plaats na de invoering. Dus nieuw recht.
Graag jullie reacties hierop.
Met vriendelijke groet,
Carola Migchielsen |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 18:17 Onderwerp: |
|
|
M.i. is dan de dwangsom van rechtswege verbeurd. Vervolgens dient invordering plaats te vinden conform de 4e tranche De laatste stelling (over de invordering) is omstreden omdat het overgangsrecht hierin niet uitblinkt van duidelijkheid. |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 03 mrt 2010 10:17 Onderwerp: |
|
|
cia76 schreef: | M.i. is dan de dwangsom van rechtswege verbeurd. Vervolgens dient invordering plaats te vinden conform de 4e tranche De laatste stelling (over de invordering) is omstreden omdat het overgangsrecht hierin niet uitblinkt van duidelijkheid. |
Mee eens voor wat betreft het verbeuren, hierover kan geen twijfel zijn. De dwangsom is gewoon verbeurd. Het overgangsrecht is niet bedoeld om voortdurende of herhalende overtredingen onder een ander rechtsregime te brengen. |
|
|
|
 |
|