Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
sjonnies
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 mrt 2010 18:03 Onderwerp: Brancheverenig stopt vakblad, zonder contributieverlaging |
|
|
Sinds oktober vorig jaar ben ik lid van een branchevereniging. Onderdeel van dit lidmaatschap is ook een abonnement op een vakblad. Maar... sinds eind vorig jaar verschijnt dat vakblad ineens niet meer. Voor mijn gevoel wijzigt de branchevereniging daarmee eenzijdig de overeenkomst rondom het lidmaatschap. Ik heb hier navraag naar gedaan en ontving het volgende antwoord:
"Het klopt dat het lidmaatschap van onze vereniging inclusief een abonnement is op het vakblad. Dit blad verkeert echter sinds eind 2009 in financiële nood, zodanig dat de redactie per 1 januari van dit jaar geen kans meer ziet het blad uit te geven op de manier zoals zij dat tot nu toe gedaan heeft. Ze is druk bezig op de een of andere manier toch een doorstart te maken. Als bestuur hebben wij in eerste instantie gemeend dit gedeeltelijk te verdisconteren in een lagere contributie. Op de algemene ledenvergadering in december is echter na opmerkingen uit de vergadering, besloten de contributie voor 2010 toch te handhaven op het bedrag van het jaar daarvoor, voor het geval er inderdaad een doorstart van het vakblad mocht komen."
Deze beslissing is dus achteraf genomen. Snijdt dat juridisch wel hout? En moet bij dit soort zaken niet een representatief deel van de leden aanwezig zijn om zo'n beslissing goed te keuren? |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|