|
|
| Auteur |
Bericht |
futureline
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 20 feb 2010 1:05 Onderwerp: Koper heeft beschadigde product na ontvangst TNT |
|
|
Een paar weken geleden heb ik een monitor verkocht via marktplaats.
De afwikkeling ging zonder problemen. Echter na het ontvangst van de monitor mailde de koper mij dat er een scheurtje zat in de behuizing van de monitor. Hij vroeg mij of dit al zo was voor de koop. Uiteraard was dit niet zo. Gelukkig werkte de monitor wel goed en heb ik 2 weken niets meer gehoord. Toen kreeg ik een email van de koper dat de monitor kuren vertoonde en niet goed meer werkte.
Dit alles verbaasde mij erg omdat het een goed functionerende monitor was.
De koper verdachte de TNT er van dat deze ruig is omgegaan met het pakket. Het pakket is verzonden met een basis pakket van de TNT. Dat zou dan betekenen dat ik verantwoordelijk was voor de opgelopen schade. Er volgde een heftige email uitwisseling waar ik steeds meer de indruk kreeg dat de koper andere ideeën had over de aankoop. Hij vond de prijs te hoog. En vroeg zich af waarom ik geen verzekerde verzending aanbood. Dan zou de prijs alleen maar hoger uitvallen lijkt mij.
Mijn vermoeden is dat deze heer de monitor zelf heeft beschadigd.
Hij dreigde middels zijn rechtsbijstand verzekering nu zij recht te halen.
Wat is nu wijsheid. De doos was voldoende stevig en met voldoende isolatie. Hij deed het eerst goed en na 2 weken niet meer. Uit de hele conversatie van deze koper merk ik dat hij de prijs te hoog vond en wil nu dat ik 1/3 deel aan hem terug stort.
Wat moet ik doen als zij rechtsbijstand verzekering mij aanschrijft.
mvg
Een eerlijke marktplaats verkoper. |
|
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 90 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 20 feb 2010 10:26 Onderwerp: |
|
|
Dat de zender verantwoordelijk ervoor is dat de monitor zonder gebreken wordt afgeleverd klopt. Dat je kunt betwisten dat de monitor tijdens de zending is beschadigd door te stellen dat de monitor goed verpakt was en dat de monitor eerst normaal heeft gefunctioneerd etc. klopt ook. Vermoedens uiten dat de meneer de monitor zelf heeft beschadigd zou ik niet aanraden. Je impliceert dit in feite al voldoende door te stellen dat het onaannemelijk is dat de monitor kapot is gegaan tijdens de zending.
Nu zijn er veel opties. Ik noem er 3:
1. Je kunt de koper geloven en de consequenties die hieruit voortvloeien nemen.
2. Je kunt een tussenweg zoeken en de zaak proberen te schikken met de koper door hem bijvoorbeeld een deel van de koopprijs terug te geven met als reden dat je het spijtig vindt hoe het gegaan is, niet omdat je schuld erkend. E.e.a. moet dan zijn ter finale kwijting.
3. Je kunt voet bij stuk houden. In dat laatste geval zijn er verschillende strategien mogelijk. Als ik zie dat het om een tweedehands monitor gaat, denk ik dat het bedrag niet zo hoog is en dan is het onwaarschijnlijk dat een daadwerkelijke procedure wordt ingezet. Je kunt het beste één keer je standpunt mededelen en vervolgens gewoon niet meer reageren. Jij bevindt je in de voordeelpositie. Hij moet maar stappen zetten als ie zo graag wil. Het is waarschijnlijk dat zijn rechtsbijstand hem zal adviseren hier niet voor te gaan procederen. Hooguit verlenen ze hem een dienst door eenmalig voor hem een brief te schrijven aan jou, maar van een dagvaarding zal het waarschijnlijk niet komen. Als meneer geen eigen richting doet plaatsvinden en ook niet een procedure tegen je aanspant dan kan hij niks doen. |
|
|
|
|
 |
futureline
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 20 feb 2010 10:51 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het snelle antwoord.
Het gaat om een bedrag van 60 euro exclusief de verzendkosten van €6.75.
Ik neem uw advies graag aan en zal daar ook naar handelen. Het naaste effect is dat je vreselijk aan jezelf gaat twijfelen. Laten we maar hopen op een goede afloop.
Nogmaals bedankt. |
|
|
|
|
 |
|
|